Gå til innhold
Fiskersiden

Din største fisk?


TommyB
 Share

Recommended Posts

Er nyskjerrige på hva folk på dette forumet satser på, og lurer på hva deres kystmeite rekorder fra land er :)

skriv gjerne om hvilket utstyr dere brukte, hvilket agn, og plass (mange vil nok holde plassen hemmelig ;) )

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke at denne lå på kystmeite med en gang, tenkte det bare var generelt største fisk. Til tross for ganske mange timer på sjøen i bår er den største fisken en torsk på 10,5 fra land. 55g rød og kobber møresild ved fyret på enden av moloen på pir 2, Trondheims fjorden(er vistnok fiskeforbud der nå, pga SØ).

Kyst meite er den største og eneste jeg kommer på en dvergulke fra brygga ca 10cm ukjent vekt. tatt på en krok nr 8 og en makrelbit på størelse med et knappenålshode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Torsk på litt over 14 kg. fra land i desember i 2011, tatt på en halv Makrell på Pulley. Har mange Torsk opp mot 10 kg. på samme plassen (9200 gr. i sommer), så dette er en plass jeg har funnet som leverer.

Har kommet ut av tellingen på Torsk over 5 kg. for lengst... Nesten alle på samme plassen. Ellers er Havål på 8350 gr. største av en annen art som er betydelig sterkere enn en Torsk på 14 kg.

Lange på rundt 7-8 kg. Har hatt på fisk som har slitt seg som overgår alt jeg har nevnt over... alt i løpet litt over ett år i min kystmeite-karriere.

Alt kan skje når man driver kystmeite... ;)

Endret av Kim Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kystmeite og kystmeite, men 23 kg lange tatt på gullfaks A :showoff:. Kokken gjorde makaløse ting med den.

Makrell som agn stjålet på kantinen, ca 1 kg pilk laget på verkstedet. Og rekkverksmontert 40 cm verkstedslaget snelle med 1mm mono. Men det ble nå fisk av det, og ryktene sier utstyret fungerer enda.

Fra land: 15 kilo torsk. Glidetakkel med makrell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive selv :P

kveite 25kg, tatt på en force master 10 fot, med 20-50g kastevekt

tatt på gledtackel med lang makrell strimmel og 9/0 owner fra ei kaie

snella var ei billig 199kr snelle fra XXL, med o,38 mono som hovedsene, og 0,45 som fortom

skal sies at på samme turen sleit 2 fisker seg etter et 100 meters run. snøre ble som sytråd :P

den ene tok til og med seg stanga til fjords. så bare stanga som forsvant i ei HE#######ES fart på skrå ned i dypet

dette på vestlandet

lyr på 8kg tatt på makrell

eller så er det vel endel andre artige arter, som ikke er så store, men artige å få ;)

min kystmeite erfaring er ikke stor, men gåt aktivt fram med det i snart 1 år :)

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den som har bedrevet mest med kystmeite, men persen er faktisk fra Piren i Trondheim den også. Det var en torsk på 9300 g., tatt på en nokså shabby Mustad J-krok på et 1-kroks paternostertackle agnet med en heller liten makrellstrimmel. Husker til og med at tacklet var pyntet med noen perler og gummien fra en gammel gummimark-harpe.

Dette er faktisk den nest-største fisken jeg har fått alt i alt, kun slått av gjedde-persen på 11400 g. Så med andre ord er det på høy tid at hellet i fiske snart snur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsk 6 kg på grønd stingsild. Såg han kom attått land å då heiv eg sluken ca 10 meter ut i, so sveivde eg inn å då såg eg at han gapte opp å då slutta eg å sveiva å når han hadde tyggd litt på sluken snudde han å då huggde eg te. vart berre ein 2-3 minuttars fight :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Havål 14600 på 9/O med makrell. Sunnmøre

Mer overraskende var vel torsk på 9900 på #8 mosquito med halv reke og 5-20gr stang, 0,19mm og ei lita snelle, det meste går om man gir det litt tid. Drøbak

Endret av beerbellybob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.