Gå til innhold
Fiskersiden

Edge 3776 Jigging T


havfiske DKF
 Share

Recommended Posts

Noen som har testa 3776 Jigging T 250-400gr 5,2 ft stanga fra Edge? har vurdert å kjøpe en til fiske fra båt etter Sei, torsk og Kveite med jigger på 4 til 60 metrs dyp, skal ha en Tica Team 568 ST eller Tyrnos 12 til, så snelle er bestemt, men om noen har testa og fått fisk på en 3776 Jigging T hadde eg satt pris på svar:))

T står for Trigger:)

Sender med en liten link for mer info om stangen og dens "hensikt"

http://www.angling-international.com/kinetics-edge-pushes-rods-to-the-max/

er også nysjerrig på den nye Penn TRQ Nano 801 Halibut 5,8 ft 200-400 gr, noen som vet noe om denne også?

Endret av havfiske DKF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som har fått stor fisk på noen av disse stengene?

Edge stengene levere som bare det ikke ofte jeg tør meg på ei anbefaling av ei stang som jeg selv ikke har prøvet.

Denne stanga som du skal kjøpe er Edge 3776 jiggin 80-220gr. det holder i massevis kraft/styrke ¨så det holder er tilbake meldingene.

Den noe høyere klassefiserte stanga du nevner 250-400gr blir veldig stiv er tilbake meldingene.

Flere av de mest kjente kveite fiskerene her oppe i nord har tatt stanga i bruk i år tilbake meldinger er at dette er den beste stanga som selges i Norge for kveitefiske pr.dags dato.

Legger ved en link så for du se stanga i pratisk bruk.Kveita er ca 85-95kg

Endret av celine2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den 80-220 i ett halvt år og har dratt masse kveiter med denne, ikke noen større enn 20kg men jeg er veldig fornøyd med den.

Alle tilbake meldinger på denne stanga er positive har enda til gode og høre noen som har noe å utsette på denne 80-220.

Edge 3776 Jigging 80-220 er nok opp mott komplett som kveitstang.

Penn TRQ nano 5.6fot er ei stang jeg har brukt mye i sommer tro den nok vil være merre ei stang for litt større torsk ,sei og ikke minst kveita.Mener og huske at den er på tilbud hos skittfiske nå til under 2000kr.

Snellene som var nevnt i tråden kjenner jeg lite til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Stanga blir lettere - du mindre sliten gjennom en hel fiskedag og fisker dermed bedre

Vektstangprinsippet - fordel til fisker kontra fisken

Jeg synes man også får bedre kontroll på sluken/agnet gjennom bevegelsene man gjør med stanga

Noen liker en lengre stang for å ha noe styre snøret rundt en motor o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ei kort stang vil være mindre følsom, og man risikerer - slik jeg ser det - å miste flere fisk.

Du får mye mindre hjelp av stanga til å kjøre fisken.

Har en kort Ugly stik med ganske myk tupp, ei stang jeg ikke liker.

En edge dynamic boat 20-30 veier 370gr, Shimano Ax boat slim 30-50 veier 294, Super Kenzaki ca 350, det er ikke så mye å spare på vekta med ei kort stang.

Det handler mere om hvordan man liker å få opp fisken, og ikke minst hvor aktivt man pilker/jigger.

Ser at ei kort stang vil løfte jiggen letter, og således spare krefter over en hel dag.

Men her også - noen liker mora, andre dattera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edge 3776 Jigging 80-220 har en egenvekt på 169 gr og skal tåle en bremeskraft på 26 kg.

Kjøpte meg en slik stang i vår, som er kombinert med en Talica 10 2 speed.

Dette er noe av det bedre kjøpet jeg har gjort,kan stå i dagesvis å fiske uten å bli sliten med dette utstyret.

Du må ikke sammenligne en Ugly stik med denne stanga. Dette blir som å sammenligne dag og natt.

http://www.angling-international.com/kinetics-edge-pushes-rods-to-the-max/

Endret av cesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke dette utstyret det du helst bruker for å fiske med agn på store dyp.

Jeg bruker dette utstyret ned til 60-70 meter, skal jeg fiske med agn og tunge søkker på større dyp bruker jeg annen redskap.

Men til jigging etter Kveite ,Torsk og Sei som jeg bruker det til så fungerer dette meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om de går ann å bruke stengre på 5`2 fot til itt djupere fiske etter lange, rundt 150-200 meter?

Ser ingen problemer det det.

Har tidligere brukt lengre stenger med myk tupp og progresiv aksjon, har følt at de stengene har manglet rygg når mothogget skal settes. Vil gå over til kortere og noe stivere for å sikre gode mothogg.

Men flydre fiske på grunna vil jeg nok fortsatt foretrekke en lengre stang, for å ha muligheten til å lempe agnet dit jeg ønsker

Endret av mag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen problemer det det.

Har tidligere brukt lengre stenger med myk tupp og progresiv aksjon, har følt at de stengene har manglet rygg når mothogget skal settes. Vil gå over til kortere og noe stivere for å sikre gode mothogg.

Høres bra ut, tenker prey jigger 5'8 15-40 lbs eller edge 3776 jigging-T stanga kan bli fine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.baardsen.no/ hadde denne inne før i år,Men finner den ikke nå.

Jeg kjøpte min hos Aukan Fiskevegn i Molde https://nb-no.facebook.com/pages/Aukan-Fiskevegn/97960157062

Tror jeg betalte 2300,-kr for stanga.


Preystanga finner jeg billigst hos Agdars til 1325,-kr http://www.agdars.no/prey-jigger-havfiskestenger.html

Endret av cesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.