Gå til innhold
Fiskersiden

Expat søker agnstrikk i Stockholm


boganis
 Share

Recommended Posts

Saltsuppen når jo ikke helt in hit i Yoldiahavet, likevel - er det her jeg er nødt til å kjøpe utstyr innfor neste ukes reise til Vingsand, i Osen. Problemet er at jeg er som en fisk på land i Stockholm (nyinnflyttet fra Oslo), jeg kjenner ikke til de gode plassene! Söder Sportfiske i Hornstull (mine lokale pushere) eller Berras på Östermalm har ikke selvklebende agnstrikk til agnfiske i Atlanterhavet. Naturlig nok... Her er det bare Esox lucius eller Sander lucioperca som teller. Litt for sent fant jeg ut dette, hvilket byr på problemer - jeg reiser til Östersund for å plukke opp svigers søndag, for siden å bryte ut i lutter Atlanterhavsfiske. Så: hvordan får man tak i selvklebende agnstrikk i Stockholm, anyone?

Toodle-oo

/boganis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et ekstremt krisetilfelle hadde jeg pratet med de som jobber i fiskavd.

Noen som jobber i en fiskeutstyrsbutikk bør jo kjenne en sportsfisker som har agnstrikk i skrinet sitt...jeg hadde ringt alle sportsfiskere som jeg hadde fått kapra tlfnr til :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aurejeger: joda har snakket med dem, den britiske (formodentlig surfcastkunnige) medarbeideren på Söder Sportfiske samrådde, med resten av gutta, og konkluderte med at dette var noe man holdt på med på svenske vestkysten og vestover... I Øst-Sverige er det bare gigantisk gjørs og gjedde som gjelder. Samme feed-back på Berras...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.