Gå til innhold
Fiskersiden

Penn Spinfisher 6500/7500 til havfiske og laksefiske


SirJames
 Share

Recommended Posts

Hei

Trenger en rimelig solid haspelsnelle som kan brukes til havfiske og laksefiske i Namsen.

Vil ikke ha multiplikator eller typisk havfiskesnelle.

Med havfiske så tenker jeg primært fiske på grunner og kanskje ned mot 100 meter.

Speedjigging, sei, torsk og kveitefiske. Skal fiske med pilker, og shads på 100 -200 gram, og litt dorging. Muligens også litt gjeddefiske.

Med laksefiske så tenker jeg på muligheten på å lande en 15-20 kilos laks i f.eks Namsen.

Tenker da på fiske med mark og søkke og sluk/wobbler-fiske. Spinfisher skal ha en solid brems. Er den ok for Namsen? Har en Shimano Exage 4000 RC-snelle i dag. Men den blir vel for slapp?

Lurer på om hva dere mener om Penn Spinfisher 6500 eller 7500.

Ser at spranget fra 6500 til 7500 er betydelig i størrelse/vekt og snørekapasitet.

Ser man får den nede i 1400 kr på nettet. Må da være mye for pengene.

http://www.skittfiske.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=72890&WebSiteMapNodeID=1004005

http://www.ultimateangling.co.za/index.php?topic=14111.0

CONCLUSIONS

All in all...
This reel is SOLID, a chunky all-metal reel that would be excellent to use off a Paddle-ski or Jetski, because of it's many waterproof seals.
Reckon this size would be a bit bulky and heavy to use as a spinning reel off the beach though.

For it's price, you're getting BIG BANG for your buck. An outstanding Drag system, one of the better Water-resistant reels around, and some solid cranking power at a ratio of 5.6:1.
Also, an easily serviced Fixed spool reel... which further cuts costs in the long run. By being able to service and look after this reel yourself, this reel should last for ages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dersom du legger i litt mer penger får du en Shimano Saragosa SW. Kjøper du via ebay koster det ca 2500 inkludert frakt og moms. Jeg har akkurat kjøpt en Saragosa 10000. Førsteinntrykket er meget bra. Sammenlignet med forrige generasjon (jeg har en i 18000 str.) gir snella en bedre kvalitetsfølelse og bremsen virker jevnere. Disse snellene blir mye brukt til tropisk fiske så en storlaks er null problem. I 6000 har den 10kg brems og i 10000 15kg brems, begge deler mer enn nok for norsk fiske. 10000 snellen er relativt stor så om den skal brukes mest til å kaste med ville jeg nok valgt en i 5000/6000 str. En fordel med å kjøpe Shimano er at de har et veldig bra service i Norge dersom det skulle være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.