Gå til innhold
Fiskersiden

På vindu date med fruen


 Share

Recommended Posts

Fiskedate

Er det noe fruen min har hatt på ønskelisten lenge så er det å få vært med på tungefiske.

På lørdagen fikk vi plutselig barnevakt og det tok ikke lang tid før planene om en natt økt etter tunge kom opp.

Eneste problemet på denne tiden er den korte natten.

Men vi ga det forsøk allikevel siden vi hadde hele natten for oss selv.

Vi startet med å få tak i agn før selve tungevindu økten.

Og siden det var så mange timer til mørket kom så ble det tid til å pumpe opp sandmark og håve strandreker og tanglopper.

post-23696-0-94527400-1406066122_thumb.j

Etter ett par timer to fulle agnbokser så var det på tide å komme seg til plassen hvor selve fisket var planlagt.

Heldigvis hadde jeg to par med vadebukser, så Kristine fikk hoppen ganske lett inn i de.

Ikke så vanskelig siden hun bokstavelig talt er 160 høy og sko størrelse 37 og jeg bruker sko størrelse 47 :)

Jeg hadde kommet meg bare noen få skritt ut i vannet før kveldens første fisk lå under vinduet.

En forbanna piggvar! Har sett disse noen ganger tidligere, men alle jeg har prøvd på har harr igjenlimt munn så troen var ikke stor.

På kroken hadde jeg allerede satt på en sandmark så jigger ble funnet fram i all hast, men under all stressingen så hadde piggvaren tatt sandmarken som lå like ved. Hva i all!! Hadde den tatt agnet?

Jeg strammet forsiktig til og den svarte.

Fighten var ikke mye å skryte av, den løftet seg rolig opp fra bunn og svingte seg pent inn i håven.

Jess! Art nr 96 var berget, og ti tonn lettere.

post-23696-0-58374900-1406066195_thumb.j

1245gram pur lykke

Men nå var det fruens tur til å få fisk, og jakten på tunge var i gang.

Og jakten var i gang, det var overraskende lite å se på bunn, bortsett fra ett par ulker og kutlinger.

Men en og annen tunge type micro dukket opp etter hvert.

Disse var så små at det ikke var vits å prøve på de en gang. Vi så vel flere slettvar enn tunge denne natten, men dessverre var alle slettvarene totalt uinteressert i alt vi serverte dem.

Timene gikk og pluselig fikk vi se en tunge som var stor nok til å ta en liten krok med agn, men den lå lengre ut enn det vi rakk med vinduene.

Så mens jeg gikk så langt ut jeg klarte så sto Kristine på en stor stein i vannet og kastet agnet dit jeg pekte. Vi ventet noen sekunder og tungen hadde tatt agnet.

post-23696-0-70223800-1406066248_thumb.j

Lykkelig frue med tunge til slutt.

Hennes art nr 47 (265g)

Natten var reddet og vi var veldig fornøyde, og begge fikk en ny art hver.

Vi ga oss akkurat når de første solstrålene kom.

En perfekt date!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.