Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretvann Tips?


Andresiraa
 Share

Recommended Posts

kilo fisk hadde vært topp :)

Stort sett er det småfallen fisk som er normalen her i Agder. Men det finnes garantert flere vann og vassdrag med kilosørret, men disse holdes nok tett til brystet av de som fisker der, spesielt der det er tynne bestander.

Jeg kjenner som sagt ingen helt konkrete, men tips 1 er å kjøre Brokke-suleskar og parkere en eller annen plass oppå der og finne seg noen vann. Får du ikke kilosfisk får du i alle fall en fantastisk tur!

Tips 2 er Møglandsvannet i Mandal. Der er det åpent fiske mot fiskekort og visstnok noen svære fisk. Normalfisken ligger nok på 3-6hg, men jeg tror ikke det er uvanlig med større fisk og det snakkes om opp i 2-3-4 kg. Men vannet er stort, så det er vel et langskudd å møte på dem.... Har kommet sørv dit de seinere år også, så om ikke ørreten biter kan du jo dra opp noen av dem for å kultivere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tur i sirdalen i sist uke i 3 dager uten det store hell, første dagen gikk langt opp på heia, men var bare småfisk å få. dagene etterpå kjørte vi opp til brokke-suleskar. fisket i rosskreppfjorden, der var det feite fisk, men ikke så store. turen var helt fantastisk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.