Gå til innhold
Fiskersiden

rigging av buster L


Tomic 737
 Share

Recommended Posts

Jeg har hatt buster l med en rigg på babord side. Da laget jeg en pidestal som står oppe på den aluplata til og trå på bak der og like høy som railingen rundt. Så laget jeg avstiver inn fra pidestalen og inn til railingen. Det ble veldig stivt og fint og gikk fint med en mag10stx og 5kg lodd ihvertfall.

Har pidestalen enda om du er interessert.

Jeg hadde også kalesje og ville ikke ødelegge for denne.

Endret av mariusj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hvor du mener du skal sette pidestalene, men jeg prøvde meg først uten avstiver inn mot railingen, og det ble for veikt. Synd ikke forumet har støtte for bilder for da hadde det vært mye neklere og vise :)

Og du skal bare ha en plate/ trebit oppe på hver pidestal da regner jeg med ? For tvers over blir vel i veien for motoren når du tilter opp.

Skal du ha tårn for paravaner og eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skal fjerne pullertene/fortøyningsfestene og montere pidestallene der. Regner med at det er ganske stivt der. Ser problemet med planken over pga motoren, men håper det går hvis jeg sneier av planken der motoren tiltes opp.

Har ingen planer om planerboard mast. Kjører med sideparavaner på sena som jeg benytter klyper med låsepinne på det bakre festet så paravanen ikke sklir ned i hue på ørreten. Fungerer fint, sveiver inn og klipser av paravanen og da er sena fri. Har tatt ørret på over 5 kg uten problemer.

Raymond.

Ingen med forslag til trevirke på planken over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.