Gå til innhold
Fiskersiden

stangtupp til beastmaster ax STC boat 6,6 20-30lb


tage
 Share

Recommended Posts

hvor får man tak i stangtupp til beastmaster ax STC boat 6,6 20-30lb?

har vert litt for ivrig under innsveiving.

har dette settet her http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskesett/Havfiskesett/Beastmaster-STC-Boat-6-6--20-30lb-GTR-20-Stang--snelle-kj%C3%B8pt-l%C3%B8st-3098---137658-p0000069034

har også et problem med snella som er at når jeg sveiver inn så siger bremsen bakover, dette blir fort ganske frustrerende når man ska sveive inn 100 m og mere. noen som har peiling på hvordan dette kan fikses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det settet der hadde jeg levert inn og klagd på.

Sånt skal ikke skje.

Jeg tråkka på toppleddet på min Shimano bx stc og knakk det og fikk nytt umiddelbart.

Servicen er selvfølgelig forskjellig på forskjellige butikker, men Shimano Norge har glimrende kundeservice :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det settet der hadde jeg levert inn og klagd på.

Sånt skal ikke skje.

Jeg tråkka på toppleddet på min Shimano bx stc og knakk det og fikk nytt umiddelbart.

Servicen er selvfølgelig forskjellig på forskjellige butikker, men Shimano Norge har glimrende kundeservice :)

har hatt settet i et år nå da... er det fortsatt mulig å bytte det inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvordan kjøpslover opererer der, men om ikke annet koster et toppledd til en Shimano stang i snitt ca 300 kr og for full service for snelle på Shimano Norge sitt verksted koster ca 100-150 kr.

Så hvis du ikke får det på garantien er det ikke store ugiften du må ut med :)

Men jeg ville tatt ei ringerunde og sjekka det opp før jeg hadde sendt avgårde noe utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har vært "litt for ivrig under innsveiving", er i alle fall ikke noen garanti- eller reklamasjonssak. At butikk eller importør kan være snill og hjelper deg er en annen sak.

Angående snella, kan det være en justeringsskrue som du har vært borti? Vet ikke hvordan det er på denne snella, men på TLD-snellene kan man justere bremsen med en skrue på bremsens aksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har vært "litt for ivrig under innsveiving", er i alle fall ikke noen garanti- eller reklamasjonssak. At butikk eller importør kan være snill og hjelper deg er en annen sak.

Angående snella, kan det være en justeringsskrue som du har vært borti? Vet ikke hvordan det er på denne snella, men på TLD-snellene kan man justere bremsen med en skrue på bremsens aksel.

Dette tviler jeg på men det er fult mulig at det kan ha skjedd. Skal se over den
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "litt ivrig" så regner jeg med du har sveivet svivelen gjennom den siste ringen ?

Denne er i så fall den enkleste å bytte, og limes på på noen minutter, sjekk der du har kjøpt stanga, de pleier å ordne det kostnadsfritt.

Jeg ser det nevnes "Shimano Norge", noen som vet hvem man skal kontakte, er det Normark som er importør ?

Jeg har en par uker gammel Beastmaster hvor keramikkringene ryker så det spruter, alle som en, og er litt usikker på hvor man henvender seg (har allerede prøvd butikken uten særlig hell) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "litt ivrig" så regner jeg med du har sveivet svivelen gjennom den siste ringen ?

Denne er i så fall den enkleste å bytte, og limes på på noen minutter, sjekk der du har kjøpt stanga, de pleier å ordne det kostnadsfritt.

Jeg ser det nevnes "Shimano Norge", noen som vet hvem man skal kontakte, er det Normark som er importør ?

Jeg har en par uker gammel Beastmaster hvor keramikkringene ryker så det spruter, alle som en, og er litt usikker på hvor man henvender seg (har allerede prøvd butikken uten særlig hell) ?

Det er Normark ja. Men det står igrunn "Reparasjon/deler Shimano stenger og sneller: Kontakt din sportsbutikk. De tar saken videre med vår Shimano Service."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.