Gå til innhold
Fiskersiden

Oppgradere sveiv til TLD 20


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi :)

Jeg er på utkikk etter ei ny sveiv til min Shimano TLD 20.

Jeg har vurdert en dobbel sveiv, men lurer på om det ikke kan bli litt overkill....

Har noen noe erfaring med dette eller ei god sveiv å anbefale?

Mange takk i så fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker samme selv. Synes den virker litt svak ut i festet, og frykter at med tiden vil det hele bli veldig lealaus hele greia. Tror likevel det er den beste veien å gå om du skal oppgradere. Merk at om du skal bruke den om vinteren så er metallhåndtak et mindre godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har kikka på en med et litt mer ergonomisk forma plasthandtak.

Det skal ikke mye til før blaute fingre fryser på havet og jeg hater å bruke hansker.

Men at den virker litt svak i festet bekymrer meg.

Er det noe slingring?

Har du brukt den lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den stående på utlånsstang i båten, så den blir ikke mye brukt, så min personlige erfaring er begrenset. Det jeg merker er at den ikke er helt "tight", og det pleier ikke være et bra ting som "initialverdi". En annen i klubben har samme sveiv på sin TLD og den merket jeg at var endel mindre tight enn min igjen etter litt bruk.

Men: Jeg regner med at dersom det blir for slarkete hele greiene så kan man ganske enkelt sette på den gamle sveiven igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk skal du ha for infoen Svenminfiskervenn :) hehe :)

Da tenker jeg at jeg bare skrinlegger hele ideen :)

Den eneste grunnen til at jeg ville oppgradere sveiva var at jeg synes det er så sykt mange kule å få kjøpt, og den som sitter på snella ser egentlig ganske så døll ut spør du meg....men det er ingenting galt med den og jeg synes den er god å bruke, og en av grunnene til at jeg kun bruker Shimano sneller er at de er så utrolig tighte og at de holder seg sånn.

Takk for at du sparte meg et par hundrelapper :)

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.