Gå til innhold
Fiskersiden

Lillebror ser deg


Recommended Posts

Fikk sett dokumentaren som handler om mudringen og dumpingen av giftig avfall fra havnebassenget i Oslo. Den ligger fortsatt på NRK og jeg vil anbefale å sette av en time for å se den. En utrolig oppvisning i statlig og privat arroganse overfor det de oppfattet som dumme, problematiske, kverulanter. Selv representerer de ekspertisen som vet alt,kan alt og styrer alt. Man må i følge lederen for oslo havn legge til grunn at utdannelse og erfaring kan og må man stole på. Alt annet er søppel.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet var skremmende i forhold til de som jobbet med saken.

Men jeg tar forbehold om at programmet var vinklet (kraftig vinklet) slik at aktivistene

kom godt ut av det (jeg håper nesten det :-) ).

Havnesjefen og han som viste aktivistene hvordan slam oppfører seg i vann

var god underholdning. :thumbsup: Jeg kløyp meg i armen for å være sikker på at jeg

ikke drømte.

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som styrte prosjektet vil nok si at det er vinklet og kryssklippet, men jeg tror neppe de vil kunne dokumentere at det er det. Her er det mange kunnskapsløse personer som med sin kunnskapsløshet ble til en gjeng som er mer opptatt av å dekke hverandre enn å gjøre en god og profesjonell jobb med å dekke til forurenset slam. Tildekkingen med sand var jo bare slutten på en rekke uproffesjonelle ting. Behandlingen av oppegående og engasjerte mennesker et klassisk eksempel på usikkerhet dekket over med " faglig" arroganse.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.