Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan holder dere orden på utstyret?


Jonkanon
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg lei av rotet i takkelmapper og bokser og alt hulter til bulter. ikke veldig zen å se bak i bilen, eller i kroken i hjørnet med boksene fulle. Som vanlig har jeg med alt for mye som et overlessa pakkesel. Et visst system oppretholdes men det er store rom for forbedringer.

Dette gjelder artsfiske i havet og jeg pleier å ha med så en kan prøve på mange typer fiske ettersom vær og vind bestemmer. Mange her inne har mye mer erfaring fra konkurransefiske og det hadde vært veldig interessant å sett noen killer oppsett for hvordan dere organiserer dere.

Konklusjonen etter langesund for min del var alt det overflødige som ble drassa med i båten, når en har flyt og fordeler oppgaver så er det ikke så mange takler og utsyrsbytte som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større båt, bil er min løsning. Å tro at man skal bli fornuftig å bare ta med det man trenger har jeg forlengst gitt opp.

En opptelling bak i bilen i sommer ga to ryggsekker, 11 fiskestenger, stangholder, en bag med utstyr, og et mylder av sluker, søkker, sene, poser og bager med fortomer, dims og et 10 talls sneller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper noen bokser på europris til 29.90 kr som egentlig er tiltenkt verktøy og skruer og anna smått som jeg kan tilpasse romma i selv.

Disse er geniale for jeg får akkurat plass til en i hver brystlomme på fiskevesten.

Og med håv på ryggen og div fiskeverktøy på brystet trenger jeg stort sett ikke mer når jeg tusler langs land til fots.

Jeg lager noen små hull i bunnen på de slik at jeg etter endt saltvanns tur bare trenger å åpne skrinet og holde det under springen litt for å skylle av salt og skjit. På den måten unngår jeg rustent utstyr.

Tackler oppbevarer jeg i ei gammal cd mappe.

Der får jeg plass til flere tackler enn jeg noen gang klarer å knytte eller få brukt.

Alt dette får jeg plass til i en stolsekk med egne rom til sener, dupper og anna dilldall.

Greit med en ekstra genser og litt kaffe også.

Jeg har slept rundt på alskens i min tid, men har funnet ut at jeg i grunnen klarer meg med 2 kastestenger og ei havfiskestang når jeg skal ut i båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker litt samme metode som Aurejeger. Samtidig driver jeg å bygger eget fiskeskap hjemme. med under og over skap. Der overskapet skal huse stenger i stangholdere på bakveggen. Sneller, hov, klepp og div hengende på sideveggene. Lommer for slukbokser på skapdørene. Underskap bestående av skap med hylle for kofferter, bagger og div. Samt en stor skuff for sene, uåpnede sluker og alskens smått. Utvendig blir det mulighet for oppbevaring av stangrør på sidene. Da blir det i alle fall orden i heimen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at jeg trenger større bil og båt 😊

Tidligere solgte biltrma noen rødt bokser som var store nok til grove saker men som de ikke føler lenger. Alt er med justerbare vegger og de faller ut ved selv enkel bruk. Jeg har prøvd zip lock poser og mapper men ser etter stivere innleggelser i plast som tåler litt vekt uten å kollapse. Da tror jeg vi er inne på no. Men ja viktig å skylle takler etter bruk så slipper en å bruke masse tid på gjenvinning seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større bil og båt gjør ofte at man bare sleper med rundt enda mer ting man mest sannsynlig ikke kommer til å bruke...

Den kjente "rydderegelen" om å bare kvitte seg med ting man ikke har brukt siste to åra funker knallbra også på fiskeutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør fisket så enkelt som mulig ( fisken er tross alt dum ) : Det er nøkkelen !!! . Det tok meg bare noen 10talls år med fiskeerfaring for å forstå det... :)

Edit : Back to Nature.Naturlig agn til det meste ( krydret med attraktører ;) ) samt litt kunstig agn , så lett og ... så vanskelig ( Ironi, så enkelt er det ikke ) Det er bare 1 ting som teller når det gjelder bruk av minst og enklest : Erfaring :)

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå i tillegg bestilt DAM steelpower havfiskebag. Så da får man satse på at det blir forholdsvis orden i havfiskeutstyret på tur også:) fikk denne til 699,-

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskebagger---Vesker/Fiskebagger/Reiseeffekter/DAM/DAM-Havfiskebag-Steelpower-Red-50-x-35-x-30-cm-142841-p0000074226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.