Gå til innhold
Fiskersiden

Ny fisker som trenger hjelp! :)


Magnuslol
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har alltid hatt sansen for å fiske, og gjorde det litt når jeg var yngre. Men nå som jeg har blitt litt eldre kunne jeg tenkt meg å prøve litt igjen!

Det eneste jeg kan er å sette på kroken og agn for så å kaste ut og sveive inn :thumbsup: Men av agn (jeg har sett at det finnes så utrolig mye så skriver bare agn) har jeg null snøring, det gjelder egentlig alt av utsyr!

Er det noen som kan komme med gode forslag på en god fiskestang for en nybegynner (Regner med at det finnes 1000 sånne tråder fra før, så beklager for enda en sånn tråd :whistle:).

Jeg kommer for det meste til å fiske i ferskvann (95% av fiskingen vil nok være i ferskvann). Hva trenger jeg av agn/kroker?

Finnes det noen artikler der man kan lære litt om fisking? :P Feks. hvilke kroker man bruker til de forskjellige fiskene?

Var ute å fisket sammen min svigerfar på fredag, og fikk inn en fin makrell på 700-800 gram (ish?), og 42 cm. Meget fornøyd med den, og det ga veldig mersmak!

Håper på nyttige svar, og hvis det er noe dere lurer på så er det bare å spørre!

Dette er forresten min første post på siden! :thumbsup:

post-30437-0-73480500-1409440450_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting du kan gjøre er kikke under wiki på hooked sin hovedside: http://www.hooked.no/

der vil du fine en del om fiske i ferskvann, fiske i saltvann, fluefiske og isfiske. leser du litt der så lærer du en del grunnleggende begreper osv. da vil det bli lettere å lese seg opp gjennom å kikke på gamle tråder her i forumet, som jeg anbefaler deg å gjøre. det er utrolig mye bra kunnskap og info på forumet.

ellers så er nok det aller beste å komme seg ut på fisketur og gjerne sammen med noen som har fiska litt før.

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.