Gå til innhold
Fiskersiden

pilke etter torsk og sei ?!


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

Prøv igjen med ei kokt reke på treblekroken :)

Iblant agner jeg et par opphengere med makrell strimler også, men det er ikke nødvendig når seien er i hugget. Da bruker jeg bare pilk og 2 opphengere med gummimakk.

Det er kjempemorro når det biter på begge opphengerene og pilken samtidig.

Slik ser det ut når 3 torsk tar samtidig:

Den beste plassen jeg har funnet hittil er ei grunne på 18-20 m fra ca 70 meters dyp.

Der samles sei, lyr og seff torsk på bunnen. Et tips kan være å prøve å drive fra toppen av grunna, så kroker du ikke bunnen så lett. Marbakker er også glimrende å drive og fiske langs.

Pilk fra bunnen og oppover i vannlaga, så er du dømt til å treffe fisk til slutt :)

Skitt pilke :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at du har starta en rekke tråder med spørsmål. jeg tror kanskje det hadde lønt seg å lese en del av den flotte infoen som ligger inne på disse sidene først. da kunne du skaffe deg en bredere kunnskapsbase og så stilt utfyllende spørsmål etterhvert. under er et tips om hvor du kan finne masse info:



en ting du kan gjøre er kikke under wiki på hooked sin hovedside: http://www.hooked.no/


der vil du fine en del om fiske i ferskvann, fiske i saltvann, fluefiske og isfiske. leser du litt der så lærer du en del grunnleggende begreper osv. da vil det bli lettere å lese seg opp gjennom å kikke på gamle tråder her i forumet, som jeg anbefaler deg å gjøre. det er utrolig mye bra kunnskap og info på forumet.


ellers så er nok det aller beste å komme seg ut på fisketur og gjerne sammen med noen som har fiska litt før.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.