Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til god kastestang?


Olen
 Share

Recommended Posts

Hei,

Bildøra klarte å knekke tuppen av fiskestanga (5-10 cm fra enden), så ser for meg at jeg må kjøpe en ny stang. Stanga var ganske dyr, men har gått ut av produksjon for en del år siden, så regner med at jeg ikke finner en slik del.

Ser dermed etter en ny stang. En man kan kaste langt med, og som kan brukes på både ferskvannsfiske og sjøfiske fra land.

Har sett på: Shimano Beastmaster CX Boat 7,6' 20-30lb, som ser ut som en god stang, men er muligens beregnet for fisking fra båt?

Er ganske hjelpeløs, så hadde vært fint med noe veiledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke en kastestang, den er beregnet til å fiske mer eller mindre rett ned fra båt. Kan være lurt å skrive budsjett og hva slags fiske du tenker å bedrive med stanga.

Endret av Eivind Stensrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en båtstang ja....riktig nok en skikkelig god båtstang :) men siden du først kikker på BeastMaster serien fra Shimano kan jeg forsikre deg om at du er inne på et godt spor :) Jeg har de siste 10 åra brukt utelukkende BeastMaster stenger og nøler ikke et sekund med å anbefale det videre. Jeg har til tilegg til båtstanga du sikter til en med kastevekt 3-15 gr til ferskvannsfiske og en med kastevekt 10-30 gr til saltvannsfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at det er litt tyngre ting du skal kaste siden vi er havfiskeavdelingen. ta en kikk på savagear sin MPP serie. der er det mye ulike lengder og kastevekter for litt tyngre kastefiske.

haspelstenger:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Haspelstenger/Savage-Gear/Multi-Purpose-Predator

multistenger:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Spinnstenger/Savage-Gear/Multi-Purpose-Predator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.