Gå til innhold
Fiskersiden

Lillehammer, hvor er det bra å fiske nå?


Magnuslol
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har fått den såkalte fiskefeberen, etter maange år uten fiske. Jeg vet det er ganske sent på året, men er det noen gode steder i Lillehammer området det fortsatt er åpent for å fiske nå?

Jeg har dessverre ikke båt, så det blir fiske fra land for min del. Hvilke typer fisk jeg er ute etter har egentlig ingen ting å si, jeg tar det jeg kan få :-)

Så er det noen i Lillehammer området som har noen gode forslag, så taes det imot med stor takknemelighet! Er fult mulig å sende svar på PM også, hvis dere ikke vil at alle skal vite om stedet! :-p

Jeg er nybegynner i fiskeverden, så tips til spinnere/sluker osv er også veldig fint! :-D

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar med deg en stang, ei lita Møre- eller stingsild, Setter på ei flue (f.eks Zulu silver - Telemarkkongen) en 15-30 cm foran sluken (ta av treble på sluk). Gakk hen til Strandtorget og fisk langs kanten i lågendeltatet oppover mot Svarstad/Håvemoen. Hvis du ikke får grov abbor og harr på det fisket, da gjør du noe radikalt feil. Alltid godt harr- og abborfiske på denne tiden langs land hele veien nordover.

Har du bil kan du reise til Svartevja og fiske gjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harrfiske i Lågen er tingen nå. Fisk i området fra Gausautløpet og nedover.

Hvis du ikke fisker med fluestang så bruk flue of dupp. Royal Coachman, Coachman, Red Tag Palmer og ei sort palmerflue er gode valg.

Ta en tur på Rustadstuen Sport og snakk med Pål så får du mer tips og han finner riktige fluer til deg.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Hvilke spinner/sluk burde jeg bruke på harr og abbor nå da, har du evt noen forslag? Aldri fisket de slagene før 😖😜

Edit: så svaret ditt nå abbor, så da fikk jeg svar på det jeg lurte på! Tusen takk 👍

Endret av Magnuslol
Lenke til kommentar
Del på andre sider