Gå til innhold
Fiskersiden

Finnes det noen gode fiskeplasser nær leirvik(stord)?


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ja det er muligheter her i kort avstand fra hotellet. Ta turen til bryggene på Leirvik på moloen. Her er det tatt mye flott fisk. Steinbit, stor rødspette, lomre, Nrek. fløyfisk, rognkjeks (2. og 3. brygge) og har spottet og fisket på kystringbuk( 2. bryggen) Er det kvelden du vil bruke så er det 2. bryggen eg ville satse på. Ringbuk så eg på hø-side på de første 10 meter på bryggen. Stor rognkjeks fra midten og utover....:-)

Når er du på Stord? Sender deg T. nr. mitt så kan du sende sms hvis du har planer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Dutchmans forslag om flytebryggene. Alt som trengs er ei Skogseidstikke og en 1000-snelle med tynn braid, en liten toalettmappe med en fortomsrull, noen svivler, kroker og søkker, og du er good to go. Fighta en fire-femkilos steinbit forrige uke, og det har vært mye lomre og fløyfisk i høst. I våres fikk jeg løfta et svært flak av ei rødspette opp fra bunnen to-tre ganger før kroken retta seg ut. Hvor stor den var, er ikke godt å si, men jeg estimerer den til mellom tre og fire kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på stord 10-12 oktober.

Det er i jobbsammenheng, så det sikkert lagt opp til en del fellesaktiviteter på kveldene, så jeg vil ikke binde opp noen med å avtale møting,

men det ville jo vært hyggelig om vi slumpet til å se hverandre.

Da blir det flytebrygge nummer 2, og ringbukfisking.

Takker for gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.