Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Sandebukta, Hvor?


zober
 Share

Recommended Posts

Spørsmålet er hvor man skal fiske i Sandebukta i tiden fremover? Det dreier seg om fiske fra land, kasting med sluk, eventuelt duppfiske med agnsild. Helst ikke veldig langt og gå(grunnet sykdom). Gjerne med mulighet for Makrell, Sjøørret, Havaabor.....

Noen med forslag og navn jeg kan finne igjen på kart?

På forhånd takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du har masse plasser å velge i. Startet du innerst i bukta på Bekkestrandasiden (altså den siden hvor veien går ut mot Berkøya og inn mot Svelvik igjen) så har du Kverntangen, her har jeg fått masse sjøørret, lett å parkere og kort å gå. Følger du veien mot Svelvik har du fine plasser langs veien hele stykket ut mot Bjerkøya, ved grustaket står det alltid makrellfiskere når det er sesong for det.

På Holmestrandsiden kan du starte inne ved Holm camping, ellers har du Bogebukta litt lenger sør som er lett tilgjengelig med parkering. Hele strekket ned til Holmestrand er flott sjøørret-terreng, men du må parkere langs gamle Sørlanske og krysse toglinjen flere steder.

Egentlig er det nesten bare å sette seg i bilen, velge side av bukten og stoppe der du synes det ser fint ut.

Dette var ganske generelt, men håper til noe hjelp:)

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk Stian. Det er til masse hjelp, er litt lettere og finne en grei plass når man får litt opplysninger. Har aldri vært og fisket der før. Finner Bekkestrand, Bjerkøya, Bogebukta på andre siden, men klarer ikke finne Kverntangen ?

Johny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du på Kverntangodden på gulesider, kart, så kommer du rett på:)

Litt til siden for odden står det merket Skomakeren, det er en kjent sø-plass. Er et lite skjær du kan vade ut til å stå på, men jeg har og fått sø på innsiden av det i skumringen.

Det er ved Selvik og gamle Sande papermil, hvor de nå bygger nye leiligheter. Tvers over en liten bukt med småbåter ligger odden.

Du kjører ut gjennom et lite boligfelt, smal liten vet, men går fint å kjøre ut der.

Edit:skrivefeil og litt mer info.

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hvor man skal fiske i Sandebukta i tiden fremover? Det dreier seg om fiske fra land, kasting med sluk, eventuelt duppfiske med agnsild. Helst ikke veldig langt og gå(grunnet sykdom). Gjerne med mulighet for Makrell, Sjøørret, Havaabor.....

Noen med forslag og navn jeg kan finne igjen på kart?

På forhånd takk....

Prøv utløpet av sandeelva det er mye stør sjøørett og lengere inn er det også laks og gjedde har jeg hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv utløpet av sandeelva det er mye stør sjøørett og lengere inn er det også laks og gjedde har jeg hørt

Mener at laksen og SØen i Sandeelva er fredet ut 2014 pga dårlige bestander, så det går nok ikke.

Uansett hadde vel sesongen vært over nå.

I utløpet er det fredningssone.

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.