Gå til innhold
Fiskersiden

Lett fluestang?


Ræbs
 Share

Recommended Posts

Velkommen til forumet.

Du nevner små elver og bekker som ofte også betyr trange forhold for kastet. Da er det greit å ihvertfall delvis beherske ett lite utvalg av kast og noen gode regler for tilnærming til fisket under slike forhold.

Jeg tenker den kanskje beste veien å gå er i samme slengen å få deg påmeldt ett kastekurs. Hør med din lokale utstyrsbutikk, Jeger og Fiskerforening eller lignende.

Folka du der får hjelp fra har god peiling på hva som kan være kurant utstyr for deg...og på toppen av alt så har de lokal kunnskap om utstyrsbruk, spennende plasser å prøve osv.osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en fordel å holde diskusjon og informasjon i åpen tråd. På den måten kan også flere ta del i eventuelle tips og løsninger. Det er ingen ting jeg vil fortelle deg i PM som jeg ikke kan informere om her ;)

Pass også på å poste spørsmål i rett underforum. Dette burde ha vært stilt i "Fiskeutstyr"- underforumet "fluefiskeutstyr"

Da vil du være sikret å få flest mulig svar fra folk som har god peil.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke er ikke så nøye, heller ikke snelle, til slikt fiske. Da snakker jeg i elver på 3-15m bredde med ørret på under halvkiloen :)

Kjøp ei rimelig 7.5fot stang #3 med ei grafitt snelle #3-4 og et SA Aircel WF3 Flytende snøre + noen ferdigfortommer.

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler en Echo Solo komplett stangpakke med Echo Solo stang, Solo snelle, backing, Solo flytesnøre, fortom og futteral i #4 8,6" Medium Fast Action 4-delt.

En #3 er etter min mening vanskeligere å beherske enn en #4 men en #4 er lett nok i denne sammenhengen til å ha det svært så moro med den typen fiske du beskriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.