Gå til innhold
Fiskersiden

Glad nyhet til alle s.ø. fiskere


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Ohoi :)

Tenkte bare tipse om denne nyttige linken for havtemperaturer målt i flødevigen, arendal.

http://www.imr.no/forskning/forskningsdata/temperatur_flodevigen/draw.map?boey=1

Vil også melde inn at vanntempen nå vipper mellom 12 og 13 grader, det har også sjøørreten fått med seg som er våken og sprek for tiden og gørrtrives rundt holmene i fjordene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det blank Toby med røde finner i et helt sykt tempo som var oppskriften :)

To fine sjøørret i kjempe fin form ble returnert til sitt rette element :)

De siste ukers sjøørret jakt forteller meg at de større eksemplarene svømmer lengre ute rundt de ytterste øyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sjøørreten på Sørlandet i form folkens :)

De siste 5 dagene har jeg hatt gleden av å lande 12 sjøørreter på få kast.

Samtlige var velfødde, spreke og veldig vakre.

Alt fra små bebiser inne i fjordene til kilos ørret rundt de ytterste holmene.

De tar på det samme; Viking silda i grønt/sort/rødt på blank 24 gr og Toby blank med røde finner 20 gr.

Fargevalget ble slik ettersom været var sånn grått, overskya og horisontalt regn.

De tar som vanlig når sluken akselerer, og ikke under spinnstopp.

Stopper jeg sluken så stikker de så fort den begynner å synke.

Jeg har flere ganger observert sjøørret som må veie et sted mellom fire og fem kilo på stranda mi helt innerst i kaldvellfjorden her i Lillesand, men det er utelukkende mellom kl ett og tre- fire på natta. Jeg har lurt flere sjøørreter på kiloen der, men utelukkende etter kl elleve på kvelden.

Så det er stor ørret inne i fjordene også, men tilsynelatende mest i nattens mulm og mørke.

På dagtid må jeg uten unntak ut av fjorden for å bikke kiloen.

Så sånn tar jeg sjøørret nå om dagen. Jeg leser til stadighet folk som skriver at de ikke får sjøørret. Sjøørretfiske er ikke noe hokuspokus så jeg tenkte jeg ville dele de tipsa.

Jeg mener alle menneskene i hele verden burde en gang i livet få jakte på og lande en sjøørret.

Det beriker :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det fart i sjøørreten ja! Vært 2 ganger i kaldvellfjorden og hatt masse følgefisk, napp og 1 fast fisk på 2 korte turer nå de siste dagene. Var midt på dagen.

Den jeg fikk opp på land var rundt minstemålet, tynn og noe slapp så den satte jeg forsiktig ut igjen. Tok den helt inne på stranda.

Har en plan om hvor jeg skal prøve nestegang, skal litt lenger ut av fjorden! Homborsund, sånn ca midt imellom yttaskjærs og innaskjærs har jeg trua på nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.