Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Funnsjøen og Feren


Lorntz Teige
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Hei. Noen sier at det er bra fiske i Feren, mens andre sier det er dårlig. Feren er så stor at man må vel være kjent med de gode fiskeplassene for å lykkes. I Funnsjøen har jeg hørt at det tas mye ørret på 1/2 - 1 kilo. Har tenkt å prøve Funnsjøen, men har ikke kommet så langt enda. Går som regel vestfra, fra Levangersia. Del gjerne erfaringer fra sjøene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skitur med bor og pilkestikke er nok en ide ja. Har "funnet" to mindre vann som jeg håper å få prøvd nå før jul. Gir en tilbakemelding etterhvert.

Furunes-> Har du prøvd reinsjøen? Har mest sett folk fiske der med oter fra land, men har lite erfaring med fangstresultatet (for mye snø på isen den gangen jeg var bortom for å teste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lorntz. Reinsjøen på frolfjellet har jeg prøvd en del ja, ettersom jeg har hytte der. Har aldri fått på stang der, men en og annen på oter. Tok noen på garn i sommer og tar som regel noen på isen fra nyttår og utover. De største er vel 3-4 hekto. Kjempefint turterrenget, men det er artigere å fiske andre steder, der de er flere og større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har prøvd to ganger. Var en tur den 17/1 ved Pålsvika. Mest for å sjekke istykkelsen og den var da 30-40cm der. Vi var vel der i 2 timer (13-15?) uten å få verken fisk eller napp. Dagen etter prøvde jeg en tur på formiddagen 9:30-11:30 utenfor Litjsandodden (30cm is fordelt på 2lag som var sammenfrosset) og samme resultat der. (Litjsandodden er vel så nær du kommer inntaket til kraftverket uten å være uforsiktig)

Det må sies at det var veldig grunt på den første plassen og ganske grunt på den andre. Fisket ble gjort med 5 av reservestengene mine med variert redskap, men uten maggot. (Kunstig rødmark, åme og "kreps")

Vannet er regulert og for øyeblikket ganske nedtappet så det er litt vrient å vite hvor fisken holder til.

Jeg jobber med å få tak i et par personer som skal ha peiling på vannet for å finne bedre plasser. Har fått litt info om muligheter på vestenden ved fult magasin, men lite om resten.

Lorentz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.