Gå til innhold
Fiskersiden

Odda.


Magnuslol
 Share

Recommended Posts

Hehe, ja er vel større sjangs for å få et hus enn en fisk! I sjøen fra land var det jeg tenkte på

Ok, ikke så kjent i selve Sørfjorden, men kjører du opp til E-134 og følger den mot Haugesund bittelitt kommer du til Fjæra, på betongbrygga der har jeg fått mye forskjellig på kystmeite: torsk, sei, lyr, steinbit, kolje, sjøørret, lusuer, grønngylt mm. ca 30 min å kjøre fra Odda.

Tar du turen gjennom Folgefonntunnelrn kommer du til Austrepollen, flere fine plasser her og rundt Sundal. Følger du veien på høyreside kommer du inn i Nordrepollen, her har jeg fått enda mer forskjellig, spennende og vakker plass.

Skitt fiske!

PS, lag gjerne en rapport om det blir noe tur:-)

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen, Stian! Når på dagen er det best å fiske her da? Tenkte enten å ta en tur i kveld eller prøve på dagen i morgen :)

Bare hyggelig!

Tid på døgnet kommer an på hva du skal fiske, men bare dra ut når du kan, de "vanlige artene" tar du fint på dagtid. Særlig bruskfisk er nattaktive.

Søker du på forumet under "Vestlandet" og tråder startet av meg så kommet det noen rapporter fra noen helgeturer jeg har hatt til de plassene jeg nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan ikke si jeg vet hva som er austpollen der inne, men hvis du kjører gjennom bomstasjonen og noen få km mot løfallstrand, så er det et grustak der med noen gamle kaier. det er åpent ned til kaiene, der er det greit å parkere og ser i alle fall greit ut å fiske

Der har jeg fisket, dypet er rundt 20 - 25 meter en liten kastelende fra bryggen. Fått lyr, smålanger og knurr på den plassen som jeg kommer på i farten. Sett endel rømt oppdrettslaks plaske rundt der. Er jo en kjent plass innerst i bukta der for fjøslaks. Kort for å fiske fra brua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har jeg fisket, dypet er rundt 20 - 25 meter en liten kastelende fra bryggen. Fått lyr, smålanger og knurr på den plassen som jeg kommer på i farten. Sett endel rømt oppdrettslaks plaske rundt der. Er jo en kjent plass innerst i bukta der for fjøslaks. Kort for å fiske fra brua.

Er enig med Stian N E, for jeg har også fisket på dei plassane. Fått meget fin og stor lyr der, litt ut, til venster om kajanlegget.

Men heile stranda, fra kraftverksutløpsosen ut mot kajanlegget er givende for torsk laks (fjøs) sjøørret, lyr, rognkjeks etc etc...,

Spørsmålet er hvilke arter du er ute etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker du i Austrepollen er det bare å ta med seg svenskepilk så du kan deise den i siden på rømt oppdrettslaks å røske faenskapet på land. Ellers vet jeg det er tatt litt forskjellig flat fisk der inne av typen diverse flyndrer. Har sett rødspette der inne selv. Fisker ofte i nærheten på nattestid da jeg har hytte i Rosendal, fått litt hågjel, men ikke noe annet. Prøver du deg på kystmeite fra fergekaien på Årsnes kan du få stor lange, vet det er tatt et par der på 10+++, fra båt riktignok, men med litt kastelengde kommer du ut der.

Skitt fiske, og skriv gjerne rapport om det blir noe artig på kroken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.