Gå til innhold
Fiskersiden

havfiskebom ,rigg


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

hei :)

noen som har peiling på hvordan man rigger til en havfiskebom ? hvor skal jeg feste søkke , mono fortomen med gummi blekksprut og krok ? skal fiske etter brosme med en slik en. har akkurat bestilt denne fra skittfiske :

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Havfisketilbehor/Havfiskebom/Havfiskebom-stor--114509-p0000045825

og hvor skal jeg feste sena direkte fra stanga ?

takk for svar :) :)

Endret av ørret_anonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest vanelige er og ha et slep(som går ut fra den enden på bommen som er lengst) her kan du bruke attraktorer viss du vill gjærne en selvlysende blekksprut osv.. Den andre "tampen" som går nedover fester du ett lodd i. Så er det vare en ende i gjenn, denn lille "løkken" som er på bildet. Der tar du på en kraftig splittring og swivel. Og lager noen opphengere oppforbi bommen(viss du ønsker) det vanelige er 1 eller 2 opphengere. Bind gjærne hele tackelet med tykk mono, helst 1.20mm og oppover.. Jeg bruker 1.40 og er fornøyd med det. Brosmen har kraftige tenner og kan rulle, så det er heller ikke dumt og ha med noen ekstra tackler.

Håper du skjønte hva jeg mente, eller så er det vell noen tråder her på FS som er om tackelbindig.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer :) men det er lurt å bytte ut svivelen med en kraftig splittring, de tåler mer..

Hæ ?? !! Aldri i livet . 1 god svivel tåler betydelig mer mekanisk påkjenning og fiskerulling en den aller sterkeste splittringen .. Derfor fikk jeg det til 1 gang i tiden , og med NHF , til å oppgradere regelmengden,,, Koden er : Splittring > svivel > splittring> krok ;)

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.