Gå til innhold
Fiskersiden

Ny stang til fiske. Hjelp?


Ricardo Ricco Seiboth
 Share

Recommended Posts

Hei gutter og jenter? :P

Har fortiden ei Penn Overseas Pro 30-50lbs inliner/ innerline. Vurdere sterkt og bytte ut denne med litt mer kjekkere fiskestang. (Har prøvt 20-30lbs Penn Overseas Pro inliner/ Innerline, men denn var for myg for min smag.)

Fiske med normalt 400-600gr av og til 800gr. Fiske fra 40-200meter dybde. Fiske mest kun med agn, men håbte og kunne bruker denn litt til pilk også.

Har sitt for meg Shimano Antares Bx Braid Boat 20-30lbs. Lige utseende, ringene og samt snellefeste. Prisen har ikke så mye å si så lenge jeg lige denn. 2 ting jeg misliker med Antares er: litt vel langt og upraktisk med deling. Beskymring med Antares'en er om denn kansje blir litt myg unna pilk. (Pilk 100-400gr)

Fiske i stavanger området, fiske få ganger i året og svært sjelten jeg for noe særlig øver 5kg fisk. :P

Men lige og har godt utstyr fordeom hehe i tilfelle det blir enn spontan tur til lofoten.

Snelle er enn Okuma Makaira 8 med sirka 350meter med sen. ( mistet ett paar meter)

Krav til ny stang:

kort stang 2.10 som min Penn er flott gjerne litt kortere

Alps snellefeste

2/3 delbar stang

Fint om dere kommer på noe. :) prisklassen er åpen for det meste antares ligge på 2600,- + frakt og er veldig intresant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med min Antares etter noen i høst. Funka fint til alt fra hekling etter øyepål til makrellflappere etter lysing. Dog ikke prøvd å pilke med den, men funka greit med jigg. Myk tupp, og mye rygg. Har dog inntrykk av at det er ei "hat/elsk" stang. Enten liker man toppaksjon, eller så liker man det ikke.

Regner med det er noen garva havfiskere her inne med bredere erfaring :)

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.