Gå til innhold
Fiskersiden

Båtstang med haspelsnelle


Runefu
 Share

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter en båtstang til kona. Sliter litt med å finne gode svar på mine spørsmål ved å søke her på forumet og er lite bevandret i utstyr selv, så prøver med mitt første innlegg.

Fisket forventes å bestå av lett pilkefiske og agnfiske på rimelig grunt vann. Ser ikke for meg noe mer enn hundre meters dyp, og for det meste betydelig grunnere. Fangst over syv kilo er sjelden vare.

Hun liker lett utstyr med betydelig toppaksjon. Hun har litt angst for multiplikatorsneller og ønsker helst å bruke haspelsnelle.

Budsjett kan ligge fra 1500 til 3000.

Ønsket er å begynne med en stang og snelle som dekker dette behovet rimelig greit, så kan det heller avanseres med tiden.

Noen tips til utstyr? Jeg så for meg en syv fots stang i klassen 6-12 lbs. Finnes disse tilpasset haspel? Kan man bruke multisnøre på haspelsnelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem alt det vanlige innen tips...hvis dere ikke kommer til å bruke tunge lodd.

Dersom dere kan klare dere med opp til rundt 60-70 gram lodd.....Savagear sin salt stang med ei 2500-3000 størrelse haspel. Skikkelig biff til pølsepris.

Både jeg og guttungen har slik for bruk på grunna, ei konge stang som jeg greit skulle dratt opp 10 kilo's torsk med om behovet meldte seg. Men det er loddvekta som avgjør dette, hvor tunge lodd vil dere bruke?

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.