Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til ny kveitestang


tsunamib
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Edge 3776 stenger er fryktelig vanskelig å få tak nå. Men baardsen.no har et noen. 3776 12-20lb til 1999,- og 20-30lb til 2099,-. Disse er 7'. Og 3776 jigging-T 5.2' 250-400g til 2995,-.

Ellers kan du jo ta en titt på Prey stengene.

Til kveitefiske ville jeg kun ha vurdert sistnevnte, da de to første er mer generelle og lengre meite/pilkestenger, mens den siste er utviklet for kveitefiske. Men vær obs på at sistnenvte er betydelig kraftigere enn min lettere modell 80-220g. Likevel en flott stang den også.

Baardsen i Haugesund er god netbutikk. Men der har de som nevnt ikke min modell, men den kraftigste.

Min modell kan du få kjøpt f.eks. her:

http://www.sportfiskegiganten.se/fiskegrejer-fiskesaker/fiskespo/havsfiskespo/edge-3776-jigging-52-fot-80-220-gram/9004/

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nå disse alternativene også. http://www.jiggingmaster-ag.com/home/index.php?option=com_content&view=article&id=324%3Ajigging-master-ocean-devil-rods&catid=54%3A2010-11-16-11-20-28&Itemid=117〈=en

Eller du kan ta en tlf til Aukan fiskevegn i Molde for å høre om dem har den Edge 3776 jigging - 5,2 fot ,80-220 gram inne.

https://plus.google.com/106563293382749512691/about?gl=no&hl=no

Jeg kjøpte min der for et år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Fulgte råd fra Bent Inge i fjor, kjøpte en Black Hole 250 5,4" - en aldeles praktfull stang til både kveite og annen stor fisk. Har en prey 15-40 5,6". Også ei super stang, stivere enn BH, og mindre tilgivende. Vil ha en BH til, for kona har tatt den jeg har!

Endret av Vidario
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har en Black Hole Cape Cod 5,6" 250g som jeg bruker med Talica 10 2-speed og i sommer kjøpte jeg en Black Hole Cape Cod 5,4" 250g for haspel (bruker Stella 10000 med den). Begge er jeg kjempefornøyd med. Haspelstangen tok jeg blandt annet en sei på 19kg ved Sørøya i høst. Det var null problem for stanga. Siden begge stengene har helaksjon er de veldig behagelige å kjøre stor fisk med. Dersom du kun skal bruke stengene i Norge ville jeg vurdert å kjøpe 150g istendenfor 250g. Den er sikkert enda mer artig å kjøre fisk med. Grunnen til at jeg kjøpte 250g på haspelvarianten er at den skal brukes til speedjigging med 200-300g jigger etter GT og dogtooth tuna ved Andaman øyene i vinter. Til det fisket tror jeg 250g stangen vil passe best.

Endret av Bent Inge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt fristet til å kjøpe en black hole 150 g, men Obbien tipset meg om at Seeberg kommer med to Spiral wrapped helparabolske stenger i Mars. Det var iallfall det jeg fikk høre når jeg mailet med dem. Kommer i to varianter. Tror jeg skal ha litt is i magen og vente til da ?


5,6 fot i klassifisering 250 og 350 g(Speedjigging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.