Gå til innhold
Fiskersiden

Facelift på ett par Beastmastere


nordmøring
 Share

Recommended Posts

Utpå nyåret har det kommet et par Beastmaster AX inn dørene for litt oppussing og skifte av knuste ringer og topper.

Den ene hadde sett mye bruk og lite vedlikehold. Fiskeskjell, blodrester, overflaterust på ringene og knuste innlegg i fremste ring og topp, var tydelige spor etter hardt bruk.

Den andre hadde bare noen små skrammer som nødvendigvis må komme etter mye bruk.

Begge var fra fabrikken utstyrt med et stygt forgrep, en like stygg pyntesurring og fotballer av epoxy rundt ringføttene.

Untitled-1_zpshk3fklqc.jpg

Alt dette stygge, pluss all gammel finish, havnet i søppelbøtta.

Ringene, av rustfritt stål med overflaterust, fikk en omgang med stålbørste, ny finish ble lagt på og de gamle grepene ble erstattet av trekantede EVA-grep.

Untitled-2_zpsspkroggf.jpg

Den første stanga fikk en Throop's Tiger-surring under det som flere ameikanske stangbyggere påstår er blitt mitt varemerke, gjennomsiktige ringsurringer over pyntesurringen. Ringene fikk en svart undersurring med en innleggstråd i sølv metallic. Oversurring i en lys kobber metallic.

Untitled-3_zps2o1gdndt.jpg

"Det er ikke min stang" sa eieren av den andre stanga da han fikk den overlevert i dag.

Dennne stanga fikk en fiskesurring som pynt. Enkel men tidkrevende på en såpass tykk stang. Hadde egentlig tenkt på noen tillegg mellom fiskene, men tida begyntee å gå fra meg så bakgrunnen ble bare 350 meter svart tråd med et par enkle gull metallic innlegg i endesurringene.

Ringsurringene Igjen med svart undersurring og enkle innlegg i gull metallic. Kobber metallic i oversurringene.

Untitled-4_zps2tapcalr.jpg

Alle ringene er originale og montert på samme plass de hadde fra fabrikken. Heller ikke snellefester og bakgrep ble det gjort noe med. Dermed er heller ikke egenskapene til stengene forandret. Men at de blir morsomere å fiske med er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det han over sa!

Takk for flott inspirasjon :)

Jeg har bestemt meg for å prøve å skifte stang ringer på en BeastMaster kastestang for første gang.

Har du noen tips til nettsider eller youtube kanaler jeg kan lære fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord alle sammen!

Utrolig! :D Hvor lang tid brukte du på disse stengene?

Alt for mye!

Ja, det han over sa!

Takk for flott inspirasjon :)

Jeg har bestemt meg for å prøve å skifte stang ringer på en BeastMaster kastestang for første gang.

Har du noen tips til nettsider eller youtube kanaler jeg kan lære fra?

Her har jeg en video liggende om surring av ringer. Bare å melde seg på.

https://www.facebook.com/groups/1462938800615443/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare og ta av seg hodet og bøye støvet i glede og takknemlighet over resultatet :thumbsup:. Det eneste minus må være at jeg frykter stanga ikke får bli med ut i Hansviken av redsel for og ødelegge den. Jeg lover i alle fall bot og bedring, og skal gjøre mitt ytterste for og ikke utsette den for omsorgssvikt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.