Gå til innhold
Fiskersiden

River Monsters - Ny sesong (7) - Premiere 5. April


faust
 Share

Recommended Posts

Endelig kommer en ny sesong med river monsters. Dette må være et av de bedre tvprogrammene for brukere på denne siden.

En liten snever intro for hva som kommer.

En nettside med mer utfyllende informasjon. Legger ut lenken istedenfor paste. http://tvbythenumbers.zap2it.com/2015/03/05/river-monsters-season-7-to-premiere-sunday-april-5-on-animal-planet/371686/

- F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du kan jo prøve å legge nøttene dine i kjeften på den fisken, så får vi se va du vil kalle den etterpå :D

Og sånn ellers, om du ikke liker noe form for overdrivelse på TV'en så foreslår jeg å slå den av å selge den, ettersom ALT er en smule overdrevet på tv :)

Hehe, du tålte ikke at folk hadde andre meninger en deg eller?

Det er ingen hemmelighet at alt er helt ekstremt overdrevet. Alt skal være så actionfylt og skummelt som mulig, noe som jeg syntes ødelegger litt for selve fiske delen. Derfor syntes jeg at programmene til Matt Hayes for ekesempel er mye bedre. Flere arter, flere land, flere metoder og ikke minst så er flere av programmene filmet i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at folk overdriver og gjør alt i naturen ekstremt farlig nei. Jeg vil tro at muligheten for at en slik fisk skal bite deg i skrittet er mindre enn å vinne hovedgevinsten i lotto 4 ganger. Hvis vi skal følge din logikk, så er alt farlig. Bare tenk hva som ville skje hvis du la foten din under hjulet på en bil som rygget ut fra en garasje. Og nei jeg ser ikke på dette, lite TV i det hele tatt faktisk, men det er jo ikke rart at folk flest har fjernet seg fullstendig fra naturen og er livredde for det meste hvis de sitter i sofaen og ser slike program dagen lang. Og så er det en hai som biter en surfer da, og da må alle hai jaktes ned og utryddes fordi det er så fryktelig farlig, for det har Jeremy Wade sagt på TV.......,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det blir veldig mye dramatisering og litt mer fokus på selve fiskingen hadde ikke skadet. Det mest irriterende er jo at han gjentar seg selv mer eller mindre hele episoden, og det er lite spennende som kommer frem.

Episoden der de fisket håkjerring i Norge fordi de trodde det kunne være en slik som hadde forvillet seg opp i Loch Ness viser jo hvor mye de sliter med å finne gode historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo utendørsmennesker med vitenskapelig interesse ett litt annet perspektiv på ting enn de som blir hysterisk når de får en edderkopp i hus.

Det er TV, og Stikkord som monstre, drapsmaskiner, lemlester osv osv selger. Og det er en uting.

Synes serien er bra for og være noe som går på allmenne tv kanaler jeg. Seertall hadde gått i dass om det kun var Tv på våre premisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo utendørsmennesker med vitenskapelig interesse ett litt annet perspektiv på ting enn de som blir hysterisk når de får en edderkopp i hus.

Det er TV, og Stikkord som monstre, drapsmaskiner, lemlester osv osv selger. Og det er en uting.

Synes serien er bra for og være noe som går på allmenne tv kanaler jeg. Seertall hadde gått i dass om det kun var Tv på våre premisser.

-------

det er nettopp det, TV må selge. Tror nok Jeremy Wade selv har et ganske normalisert forhold til dette. Men han vet at konseptet og innpakningen selger, og at det betyr at han får betalt for å følge sine drømmer og gyve løs på de mest ekstreme sportsfiskeutfordringene. Smart gjort! Og Wade er dyktig! Men jeg er enig med de som synes at man kunne nedtone bakgrunnsstoffet noe, og lagt litt mer vekt på det praktiske fisket... Uansett, hvis man skreller bort dette monster-tullet, er det mye å lære om fisk og fiske i disse programmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser på så mye filmer som omhandler det praktiske rundt fisking, at River monsters blir et fint avbrekk. Litt fisking, litt historie, litt overdrivelse, litt dramatisering, så da kan jeg bare slappe av og leke hjernedød avogtil, men samtidig se på noe som intressere meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.