Gå til innhold
Fiskersiden

Hurdal


Samuel
 Share

Recommended Posts

Henger med , og spør det samme . Av familiære grunner kommer jeg til å være ofte i området...Dog virker Hurdalssjøen for meg som dødt og kjedelig inntil det motsatte er bevist. 2 mill langt og ikke kartlagt med grunner osv, selv om man kan danne seg 1 bilde ved hjelp av topografien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en god del muligheter i området. Sitter tilfeldigvis som leder i fiskeutvalget ti Hurdal JFF så jeg begynner å få litt oversikt.

Hurdalsjøen er stor ja. Er mest båtfiske og isfiske her. Brukbart med abbor, noe gjedde, litt storørret og litt lake. + mort, sik, hork.

Selv fisker jeg helst i åsene rundt sjøen. Her finnes bra ørretvann, vann med ok steikerøye, vann med mye smått, vann med mulighet for meget stor abbor, vann med ok sik, vann med stor utsatt ørret og vann med kun naturlig reprodusert fisk. Spørs hva dere er ute etter. Er bare å spørre. Finnes en fiskeguide for vanna til HJFF. Kan lastes ned hos inatur. https://www.inatur.no/fiske/50f5d092e4b07f86c60255e4/fiskerikt-i-hurdal

Den store ørreten på inatursiden er tatt i Hurdalselva. Går opp en del stor fisk der om høsten. Et fiske for de meget tålmodige.

Endret av knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakar på en fråga till, letar campingplatser i området runt Oslo, på sjöns östra strand finns en udde , Haugnsodden. På gulesiderna finns en markering för camping där, men jag hittar ingen annan information eller kontaktuppgifter, någon som vet ???

Endret av Sydsvensk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en god del muligheter i området. Sitter tilfeldigvis som leder i fiskeutvalget ti Hurdal JFF så jeg begynner å få litt oversikt.

Hurdalsjøen er stor ja. Er mest båtfiske og isfiske her. Brukbart med abbor, noe gjedde, litt storørret og litt lake. + mort, sik, hork.

Selv fisker jeg helst i åsene rundt sjøen. Her finnes bra ørretvann, vann med ok steikerøye, vann med mye smått, vann med mulighet for meget stor abbor, vann med ok sik, vann med stor utsatt ørret og vann med kun naturlig reprodusert fisk. Spørs hva dere er ute etter. Er bare å spørre. Finnes en fiskeguide for vanna til HJFF. Kan lastes ned hos inatur. https://www.inatur.no/fiske/50f5d092e4b07f86c60255e4/fiskerikt-i-hurdal

Den store ørreten på inatursiden er tatt i Hurdalselva. Går opp en del stor fisk der om høsten. Et fiske for de meget tålmodige.

Mange takk for svar Knutis.

Nå lurer jeg naturligvis p å om hva ørretvannene heter du kan anbefale. Er det mulig å komme til disse vannene med kajakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke ørretvann som kan anbefales varierer jo med hva slags fiske du er ute etter..

Noen ok vann:

Fjellsjøen, bra med ørret og abbor. Ørret opp til 500g med mulighet for større.

Svartungen. Ørret og røye. Røye 150-250g. Ørreten ligger ofte på 3-500g. Finnes også mye større fisk.

Vesle svartungen: mye ørret på opp til 250g. Kvaliteten bedrer seg pga utfisking. Abbor med snitt på 100g. Mye vulgata.

Bjørnåsenområdet nord for Fjellsjøkampen. 4 vann med ørret og abbor. Fisk opp til 6-700g. Større finnes selvsagt også.

Vesttjern/nordtjern. Fint fluevann, bra med ørret. Her blir det satt ut 3-åringer i tillegg til mindre fisk.

Heggetjern. Mye ørret, fint vann å ta med barna i. mest fisk opp til 250g. Settes noen 3-åinger.

Damtjern minneåsen. Ok fluevann. Utsatt fisk.

haketjern/hagetjern. Lite idyllisk tjern hvor det ble satt ut 1-åringer for 5 år siden. Samme med Damtjern like ved, men ikke så fint der.

Øyangen (ikke jff vann) Stort vann med bra med ørret, vanligvis opp til 2-300g, men finnes mye større.

Øyangen er lett tilgjengelig med kajakk. Betalingsbom.

Fjellsjøen er ca 1km bæring/tralle på vei. Bomnøkkel kan leies.

Svartungen og vesle Svartungen. Bomnøkkel kan leies.

Endret av knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hurdal Jff har nå utleiebåt i Vålsjøen/Tisjøen. To vann som henger sammen. Bra med Gjedde og mulighet for virkelig stor abbor. Finnes mort der, noen veldig få store ørret, og i tillegg visstnok lake og muligens krøkle. Nøkkel til båten leies hos YX Hurdal. Også båt i Vesle Svartungen. Den er del av 1 nøkkel - 100 båter prosjektet til NJFF. Her er 3 garn inkludert for de som vil være garantert fangst. Abbor på rundt 100g og stekeørret på 250g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.