Gå til innhold
Fiskersiden

Hørgård Låke


Targa68
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg kan ikke kalle meg sportsfisker av rang... men jeg følger med på forumet og lærer noe nytt hver dag.

Jeg har et spørsmål som går på valg av kraftig slukstang som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

På slutten av -80 tallet (eller begynnelsen av -90 tallet?) fikk jeg av min bestefar en Hørgård Låke, med ekstra pilketupp. Denne brukte jeg mye rundt på svaberga men også som båt/pilkstang. Jeg syntes dengang at denne stanga var den beste på jord!

Rundt -96 ble denne stjålet under et innbrudd i bilen og jeg har siden den tid ikke hatt noe tilsvarende.

Så det jeg da lurer på er, hvor mye må jeg regne med å betale for en brukt Låke om jeg ser en slik for salg? Og om jeg skulle kjøpe ny, tilsvarende, hva ville dette blitt.

Om ikke hukomelsen min er helt feil mener jeg den var 10", slukvekt 18-60g.

Mvh

Nostalgiker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss eg skal gi deg ett tips så var eg på jakt etter ei litt kraftig stang pga plassen eg fisker på. Kjøpte ei karpestand 3,25 lbs 12 fot dam d fender trur eg ho heiter. Den er kjempegod til å bruke til ein heilt vanlig sluk. Hiv kjempelangt med ein 100 grams pilk meiner eg har 0,25 med ein eller anna type multi på ho. Kjøpte ho hos salar i haugesund. Er jo ikkje alltid ein treng å hiva langt, men er ein fordel å ha muligheten. Trur litt av grunnen til at ho så langt er at ho er jo 3 fot lengre enn ei 9 fot pluss at ein 100 grams pilk drar ut snøre. Hadde sikkert heve enda lengre med 0,17 fireline. Snella eg har er ei baitrunner 6000 ett eller anna trur eg ho heiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.