Gå til innhold
Fiskersiden

Finner ikke fisk i fjorden


Fiskar1
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg født og oppvokst på vestlandet så jeg kan ha blitt farget av denne oppveksten.

Men jeg har aldri hatt problemer med å få fisk. Likevel har jeg siden jeg flyttet til Oslo ikke fått en eneste fisk i fjorden. Ikke en liten sei, ikke én stakkars torsk. Så her trenger jeg hjelp, for jeg har ikke tenkt å gi meg.

Jeg bor midt i sentrum og trenger tips til steder jeg bør fiske, jeg har ikke bil. Men tar gjerne en buss eller to, tre trikker eller en sykkeltur for å komme meg dit jeg bør.

Jeg har fisket langs hele havnepromenaden, fra hovedøya, ulvøya, fra huk, og fra snarøya så langt. Uten en eneste fisk.

Jeg har også kjøpt meg fluefiskerutstyr, heller her har jeg ikke fått noe napp, dette skyldes nok heller at jeg er temmelig dårlig til å bruke dette utstyret enda. Det er ikke fiskens skyld at jeg ikke får snøret mer enn 5 meter ut.

PLEASE, gi meg noen steder med "fiskegaranti" for nå har jeg stor apetitt og liten selvtillitt.

Jeg trenger også tips til enkle ørettvann hvor jeg kan ta med unger opp for å få kjenne på godfølelsen det gir av å få napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vippetangen er det høysesong for Makrell Nå, Ulvøybrua kan jeg gi deg fiske garanti spesielt med harpe og bare svarte kroker.

Dette var mitt beste dag på denne brua, fikk 159 Makrell den dagen på 5 timer. Ellers er lysaker brygge også bra plass. Men har hør noen rykter at vestkant sussene har satt opp et fiske forbudt skilt der. Men fisker du med brisling eller makrell. I fra Vippetangen så har du gode muligheter til å få flyndre, sei og torsk. Jeg skal på fiske på Ulvøybrua idag fra kl 12:30 og utover. for å samle makrellagn til Hjørund fjord, så det er bare å joine.

Mvh Rana Jamshaid.

Endret av ranajamshaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om ikke lenger å få fisk i fjorden, selv om det tok litt lenger tid før den "ble borte" innenfor Drøbak. Erik med båt utstyrt med mye gromt utstyr pluss lokalkunnskap får noe fisk men for oss som går langsmed land når vi har tid og lyst er det langt mellom nappene selv i makrellsesongen. Jeg har bodd så lenge ved Oslofjorden, selv om jeg kommer nordfra, at jeg vet hvor mye fisk det var her og hvor produktiv fjorden er. Vi er etterhvert mange som vil ha forandring men det kommer ikke av seg selv. Jakt fortsatt på din første fisk Fiskar 1 men bruk gjerne noe tid på å skrive om hvor dårlig det står til for det har også forskerne etterhvert begynt å snakke om selv om det ikke er noe nytt. Noen også her på forumet oppfatter det å skrive om elendig fiske som klaging og syting men det er et svært lite antall. De fleste vil nikke gjenkjennende men det stopper dessverre med nikket. Lykke til med jakten på den første og en makrell eller horngjel må vel la seg lure, eller kanskje en sjøørret...

Friluftsfjorden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Rundt Malmøya og Ormøya, spesielt yttersiden inn mot bunnefjorden/Nesodden, og nord siden som vender inn mot Oslo har jeg fått mye. Litt kranglete bånd noen steder, men stedet byr på mange arter, og tidvis store mengder. Disse ligger innenfor rimelig gangavstand fra Sentrum også! Beste fisket er tidlig i grålysningen med stigende sjø. Skitt fiske skal du få med deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.