Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano TC CX 15-540 erfaringer? alternativer?


Hokusai
 Share

Recommended Posts

Tenkte å kaste med sluker og spinnere, opp til 40g, (stingsild, atomsild, droppen osv.) eller med bomardier-dupp på lette/små sluker og spinnere. Dette er utstyr jeg allerede har, men desverre så har stang og snelle jeg brukte til dette (et billig sjøørret-sett) blitt ødelagt over sommeren, så nå har jeg bare et lett 7-21g sett med 8'-stang.
Duppfiske er ikke noe jeg har hatt mye hell med, men gjør litt av det også. Bunnmeite kunne også være artig å prøve, men har ikke gjort noe av det til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi holder oss i cirka samme prisklasse, fortsatt teleskop: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Teleskopstenger/Shimano/Catana/Shimano-Catana-CX-Telespin-270MH-14-40gr-128673-p0000115021

Du vil kaste vesentlig lengre og mer presist med denne.

I prisklassen vil det være mye lim og glassfiber, og lite karbon i stengene. Noe særlig lengre enn 9` og stengene blir tunge og/ eller slaskete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. jeg er ikke fastlåst til tele eller en spesiell lengde, men er mer opptatt av å greie å kaste "ut dit". bør jeg heller se etter laksestenger i 9'-12'-lengder?

denne pakken ser interessant ut, men da havner jeg litt over budsjett:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskesett/Haspelsett/Northern-Lite-11-10-50g-Aernos-XT6000-Stang-snelle162376-p0000167971

Endret av Hokusai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.