Gå til innhold
Fiskersiden

Dyphavskai eller lignende Trondheim og Omegn


artsfiskepålavtnivå
 Share

Recommended Posts

Hei. I mangel på båt lurer jeg på om det finnes noen plasser i Trondheim det er godt og dypt ganske nært inntil land? Vet det er ganske dypt ute i Børsa enkelte plasser. Men der sliter jeg mer enn jeg får fisk.

Er ute etter å fylle lista mi med lange, brosme, uer og slike ting. Noe som kan være litt vanskelig uten båt?

skal også nevnes at jeg ikke er noe kastewizard med surfstanga mi, kommer vel toppen 30-40m ut.

Hvis noen vil være mentor og ta med en ulærd artsfisker på fisketur hadde det også vært fint ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnmeite på tyskerkaia? Ta med et tonn søkker og like mange kroker som antall planlagte kast da :D

De fleste plasser når man 20 meter om man kaster 40-60 meter ut. Langs med nordre avlastningsvei (fra sjøbadet og inn mot skansen) kan du finne fine plasser å stå, med fine bunnforhold.

Trolla kaia kan fungere om du kaster riktig retning. på skrå mot høyre, mot berget. kaster du rett ut, så må du være obs på det tangfylte stupet rett utenfor.

Ellers er det ei fin berghylle rett før du kommer til børsa (Rv800 rett før tunnelen). Der er det fine bunnforhold og meget dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt litt på Tyskerkaia selv. Tror nok det er best å mikromeite etter gylter der tror jeg.

Hvor mye vekt bør man ha for å komme seg til bunn på Børsa? Har klart å sette meg fast der også, vet ikke om det er et lite kunststykke, eller om det er vanlig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvordan var forholdene på Børsa?

Fin middagstorsk, samt noe som fikk snella til å hyle mens den dro ut braid. Fikk lurt den med kanskje halveis opp før det slapp taket. Ellers utrolig fine bunnforhold, ikke ett lodd som ble liggende igjen. Fisket på skrå mot byen og fant en skrent hvor søkket "trillet" nedover gang på gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før den gamle tunnelen, siste svingen før Børsa. Gode parkeringsmuligheter der, bare gå 100 m tilbake mot byen så finner du en fin berghylle ved sjøen. Derfra når du lett ned på 50 meter, minst:) Blir gjerne med en gang hvis du vil ha selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ja det hadde vært trivelig. Jeg kan gi beskjed neste gang jeg tenker meg ut så kan du jo slenge deg med hvis det passer?

Hei, beklager sent svar;) Har vært lite fisking på nyåret, men skal øke aktiviteten utover nå. Jeg blir gjerne med en dag, bare gi beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.