Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som dorger med gulp?


Ronny K
 Share

Recommended Posts

Tja, vad mener du med Gulp? Fiskimitasjoner eller hva?

Hvis fiskimitasjoner som typ løja/brisling så bruker f.eks jeg vanlige agnskaller. Men jeg har dog liten erfaring av akkurat dette så jeg kan ikke komme med noen spesifike tips......... Men da vi troller med f.eks Rihno så bruker vi også flashers men ikke alltid. Bør også brukes hvis du fisker med Gulp hva jeg har erfarit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste rådet jeg kan gi deg er å bruke naturlig agn eller deler av fisk og holde deg milevis unna gulp!

Da vil du få betraktelig mye mer fisk.

Gulp! er det absolutt dårligste agnet jeg har brukt, lett overgått av en bit kobber formet som en fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg brukt en carolina rig - det funker minst like godt som sluk da imitasjonene, spesielt av tobis og børstemark fisker utrolig bra. (og da spesielt etter sjørret)

Sjekk også ut Thomas Graversen sin blogg på abugarcia.dk han har fått mange flotte og store sjøørreter på gulp tobis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på børstemark og duggmark imitasjonene.

Hører om mange som får sjøørret med disse på flatline dorging med bare et lite bly knipset på sena eller med hjemmelagde skje drag.

Men har aldri testet det ut, de få gangene jeg har dorget med agn så har det gått i amerikaner og makk etter sjørøye i midten av juli med stort hell.

Men synes det er litt stusselig kamp med en svær amerikaner på slepp når man kjører fisk. Så foretrekker sluker og wobblere som møresilda, tassie, rapala osv med lett utstyr etter blankfisk.

.

Endret av Ronny K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.