Gå til innhold
Fiskersiden

Spørreundersøkelse


Bjørvik
 Share

Recommended Posts

Hei, alle entusiaster av verdens beste hobby! :)
Vi er en gruppe studenter som har gått sammen for å utvikle et multiverktøy, rettet mot fisking. For at vi skal klare å utvikle, og ha med det som er nyttig, så trenger vi svar. Og mange svar!
Så hvis du kunne satt av 2 minutter til å svare på en liten undersøkelse, som kan dytte oss litt i gang, hadde det vært supert!! :)
Er det noe dere lurer på, eller synes det er noe vi burde hatt med i undersøkelsen (spørsmål eller svaralternativer) så skrik ut!
Mvh FishTool SB

https://no.surveymonkey.com/r/V75SV58

(Vi har postet dette litt rundt omkring. Hvis det blir ansett som "spam", si ifra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede et slikt verktøy i min Leatherman, dekker de fleste behov og fungerer ypperlig som priest også. På grunn av tyngden, har den store utgaven som ikke selges lenger. Duger ikke som filetkniv riktig nok. Men det vil neppe noe lommeverktøy gjøre. En filetkniv trenger å ha litt lengde og samtidig være fleksibel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede et slikt verktøy i min Leatherman, dekker de fleste behov og fungerer ypperlig som priest også. På grunn av tyngden, har den store utgaven som ikke selges lenger. Duger ikke som filetkniv riktig nok. Men det vil neppe noe lommeverktøy gjøre. En filetkniv trenger å ha litt lengde og samtidig være fleksibel

Har også brukt Leatherman i noen år. Den er på mange måter perfekt men dessverre ikke rustfri. Flere av verktøyene på min sitter fast og største bladet knakk plutselig. Det er også alt for mange drittverktøy på disse knivene som kun bidrar med vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, beklager at det var litt posting rundt omkring. Men for å dekke de fleste så var det litt mer hensiktsmessig enn å bare poste det på 1 del av forumet. Så derfor holdt det rett og slett ikke med én tråd :)

Er det noe mulighet for å legge det ut noe annet sted? Slik at flest mulig ser det.

Mvh Henrik

Ja, jeg har brukt Leatherman en lengre periode jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så derfor holdt det rett og slett ikke med én tråd.

:huh:

En filetkniv... Hvordan skal dere få det inn i et multiverktøy? En god filetkniv bør jo være litt lengde på, mye lengre enn hva du får plass til i et multiverktøy vil jeg tro. Personlig bruker jeg aldri lommekniv/multiverktøy til å skjære i fisk, det blir fort litt mye griseri. Men absolutt et interressant prosjekt. :) Jeg bruker fortsatt en av de litt større og eldre leatherman-modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man egentlig en kniv i et multiverktøy?

Som nevnt over, så blir kniven for liten til fiskebruk.

De fleste har vel en kniv som er bedre egnet.

Men utstyr som nebbtang, avbiter, krympetang, ring for stramming av knuter, lupe,

splittringtang, hammer(ja det finnes på multiverktøy) og fil.

Løs pinsett og bits (flattrekker/stjernetrekker).

Leatherman MUT har noen fiffige løsninger på hvordan ting er laget (har en selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt et interessant prosjekt :)

Jeg har vært borti de fleste variantene av slike fiske multiverktøy og kommet frem til at jeg klarer meg med ei fiske/nebb tang som har slittring åpner, avbiter og er lang nok til å løsne kroker som sitter langt nede i halsen, og en fileteringskniv ettersom jeg fitererer fisken ved vannet før jeg drar hjem.

Line threader er noe jeg er avhengig av iblant, men bare til enkelte fluer med mye dressing over lite hull.

Løsninga ble en flueboks med 3 stk. integrert line threader.

Litt av poenget med at jeg vil ha med meg så lite som mulig et at verktøyet henger i en "pin on reel" i brystlomma på fiskevesten eller vadejakka og da er jeg avhengig av noe lite, lett og praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turverktøyet består vel av multimeter, crimpetang, diverse dimmensjoner 12V-ledning, diverse kabelsko, 3-4 forskjellige tenger, 2 avbitere, splittringtang, saks, kort kniv, filetkniv, batteridrill med ymse borr, bits og hullskjæringsdeler, hammer, diverse fastnøkler, oljefilterverktøy, diverse oljer, diverse typer lim og tetningsmidler og 3-4 varianter av fett.

Hmm. Kanskje ikke rart båten er litt tung i plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke disse gutta er litt for sent ute med det ultimate verktøyet, for fiskeren som har ingenting og trenger alt. Litt dyr dog

http://www.amazon.com/Wenger-16999-Giant-Swiss-Knife/dp/B001DZTJRQ

Den var jo utsolgt!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.