Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Fiskum/ Darbu


skrekkjager
 Share

Recommended Posts

Kommer til å tilbringe litt tid i området de neste ukene. Noen som har tips til fiskeplasser på land?

Er ganske ivrig etter å få kryssa bl.a stam på lista.. Jeg syntes bekken som kommer inn ved kirka ser spennende ut (dessuten ligger den ganske nerme folkehøgskolen der jeg skal bo).

Noen som har en oversikt over hvilke arter som finnes i vannet?

 


I føle det jeg finner på nett er det 23-26 fiskearteri vannet. Så langt har jeg funnet utav at det er i allefall fire arter jeg mangler; sik, stam, ørekyt og krøkle. Tips til hvor og hvordan jeg tar disse mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på om det finnes så mange arter i vannet. tror nok det tallet gjelder for både fiskum og eikeren. og kanskje vestfossenelva å.

arter som sik og krøkle er nok mer knytta til eikeren enn fiskum. stam finnes nedover i vestfossenelva(utløpselva mot drammenselva). veit ikke om den også finnes i vannet da det er en grei demning i vestfossen.

landplasser er det vel ganske tynt med i fiskum. men i friområdet ved brua er noe muligheter. særlig den ene brygga litt vest(mot darbu) for friområdet ser litt spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir første turen dit til Fredag. Usikker på hvor mye tid jeg får til å fiske, men håper at jeg skal få kryssa stamm og sik før jeg tar ferie. Leste en vei at det blir tatt litt stam nede ver broa. Ellers så får jeg sette min lit til en krok med mark, så skjer det sikkert noe fantastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ørekyte er jo stimfisk inne på grunna. Liten krok med margfragment bør jo være bankers med tanke på at de angriper duggmarken min i Lierelva...Rett på nedsida av Vestfossen skal det være noen plasser du kommer til elva langs jordekantene, ellers får du bevege deg ned mot Hokksund. Der er elva mer åpen, skal visst være greit med stam i den elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.