Gå til innhold

Foto

mandals elva...

• Please log in to reply
2 svar til denne tråden

#1 aej

aej

Meiterookie

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 1509 Innlegg:
  • Interesser:jakt &amp; fiske <br />

Skrevet 14 June 2005 - 17:58

hallo... jeg og 2 kompiser har kansje tenkt og leige en sone i mandals elva senere i sommer... er det noen som har råd om hvilke sone vi bør leige osv??[ ;) ] (helst en sone der det går an og kaste me en-hånds fluestang...)[ ;) ]

#2 Gjest_caddis_*

Gjest_caddis_*
  • Guests

Skrevet 14 June 2005 - 18:41

Nå er det slik at mandalselva er delt opp i 4 soner.

Sone 1 er den delen som er nærmest havet og er stilleflytende. Sone 2 er del opp i flere vall der det er mulig å få kjøpt fiskekort.
Sone 3 er en lang strekkning der det selges fiskerkort fritt. Samme med sone 4.
Sone 3 er et glimrnede område med mange muligheter for en-hånds fluefiske.
Se også
www.Mandalselva.no

#3 Helge S

Helge S

Lystposter

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5850 Innlegg:
  • Kjønn:Mann

Skrevet 14 June 2005 - 19:56

Hei Alex.

Holmesland A, Fuskeland B og D er soner der det er fint å kaste med enhåndsstang. Det blir også tatt bra med fisk i de sonene. Problemet er at de fleste døgna allerede er solgt.

I sone 3 er det mange fine strekk der det er lett å kaste med enhånds. Der er det fritt salg av kort og det er gratis for de under 18 år men du må møte på et av utsalgsstedene for å få utdelt kort. Du må betale depositum for fangstrapporteringsskjema som du får tilbake når du leverer det inn igjen.

Eg skal fiske i Mandal 18-20 juni, 30 juli-5 august og 2-4 september. Hvis du skal nedover desse tidene så ta kontakt så skal eg vise deg rundt litt. Eg har også ledige stenger noen av dagene.

Her er noen bilder fra Mandalselva i fjor: [ ;) ]
http://www.fiskersid...p?TOPIC_ID=3536

Helge

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere