Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano sin 4000 størrelse


Barracuda
 Share

Recommended Posts

Graver opp en litt eldre tråd her jeg.. Driver fortsatt å snuser etter en stang her og lurer på om noen har erfaring med disse:

Shimano Technium DF AX Spinning 270 MH 9 fot 15-40gr

Shimano Technium DF AX Spinning 300 SL 10 fot 10-50gr

Og evt hvordan de kunne passet med nevnte snellestørrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...
Den 10. oktober 2005 at 11.45, abbor skrev:

Jeg har en Lite Solomoide 11' som jeg har en 2500 snelle på. Synes faktisk snørekapasiteten med 0.25 er i snaueste laget når jeg bruker ørretbombe. Det idelle utsyret for flue og dupp vil for meg være Lite Salomonide 12' og en 4000 snelle sammen med 0.28mm snøre og en 30g ørretbombe. (Bortsett fra at jeg nå har bestemt meg for å gå tilbake til multisnelle for dette bruket da)

Hei på deg.
Bare et spørsmål i mellom.
Jeg fisker mest med multiplikator sneller, Abu og Shimano, og har hittil bare brukt mono snøre.
Har du noen ganger brukt "Braided Line" på dine Abu sneller? Når det gjelder fjordfiske fra båt og vertikal fiske bruker jeg nevnte snøre. 
På tross av at jeg har fisket i en mannsalder vet man ikke alt, og bra er det, men det er greit å vite hva andre bruker og hvilken erfaring man har samlet. ;)

 
 
 
Endret av Manfred Muller
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket en god del med multifilament på Ambassadeur. Ikke alle snører fungerer like bra til kasting med multiplikator, Power Pro er det jeg har best (og mest) erfaring med, Sufix 832 fungerer også bra. Ikke bruk for tynt snøre da det har lett for å skjære seg ned i underliggende lag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, abbor skrev:

Jeg har fisket en god del med multifilament på Ambassadeur. Ikke alle snører fungerer like bra til kasting med multiplikator, Power Pro er det jeg har best (og mest) erfaring med, Sufix 832 fungerer også bra. Ikke bruk for tynt snøre da det har lett for å skjære seg ned i underliggende lag. 

Takk for svaret. Da skal jeg prøve Power Pro eller lignende, kanskje fra 0,23 - 0,30 på Ambassadør 7000 i første omgang for å se om den skjærer seg i underliggende lag. Hvilken størrelse bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,28 bør fungere på en 7000. Jeg har bruker alle størrelser fra 1500 til 7000, har mest erfaring med multifilament på 2500 og 5500. Jeg har bruker ikke originale sneller, alle har UT Reel trimsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen går på rundt 0.28 for meg med multifilament og multiplikatorer i den størrelsen. Jeg har noen mindre sneller jeg går ned til 0.15-20 på, men da ender jeg alltid med å spørre meg selv hvorfor jeg ikke bare kjører haspel istedenfor..

Av de 6 multirullene jeg bruker mest er det 0.28 Power Pro på tre av de som brukes til kasting, 0.36 Power Pro på to av de som brukes til jerkbaitfiske og 0.40 fluorokarbon på én som brukes innimellom til lettere gummifiske. Haspel begynner det å bli fra ca 0.25 og nedover.

Hvor lett snøret skjærer seg ned i underliggende kommer an på diameter/form, hvor stramt du har lagt på snøret, snørets coating og hvor stramt det legges på når du fisker. Et sveiset snøre som Fireline kommer dårligere ut enn de flettede på samme diameter.

Endret av AsleB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.