Gå til innhold
Fiskersiden

Røyevarp i Åsane


Hunter
 Share

Recommended Posts

Har vært jevnlig ved Liavatnet i åsane for å se etter om røyen er kommet inn. Så langt har jeg ikke sett noe.

Ta turen nedom med jevne mellomrom (hver dag).

Legger ut melding her når jeg ser noe slik at folk i Bergensområdet kan få kost seg med litt røyefiske.

Er nok ikke alt for lenge før fisken står ved land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruker ikke mais, men rogn eller reke. Maggot funker også.

Jeg fisker like bak Essostasjonen ved Liavatnet. Kjør litt forbi stasjonen. Ta inn grusveien mellom Bensinstasjonen og Sofahuset.

Fisken står helt inntil land.

Var en tur nedom i går. Fisken er fremdeles ikke kommet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring. Riktig at de store, fine taes litt fra land, men jeg har tatt masse røye når den står og stanger i bergveggen helt inne ved land.

Var forøvrig en liten tur i dag. Men med 18 grader i luften så blir det sikkert en stund til vanntempen er så lav at de vil inn mot land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede å fisket en tur på torsdagen var det vel, det ble med bare en røye tatt, på en 3-4 et stykke fra land, det hører også med at ørretten var ganske bitevillig og det ble noen utover på dagen-. Tror det er muligheter å få røyen lengre ute med litt dybde, vinden gjorde dette nesten umulig denne dage.

PS mistet en grønn kniv borte med hytten noen ærlige sjeler som kanskje kan ha funnet den å passet på den for meg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: PS mistet en grønn kniv borte med hytten noen ærlige sjeler som kanskje kan ha funnet den å passet på den for meg? :D

Det er sikkert den kniven jeg fant da jeg var på en var på en av mine inspeksjonsrunder ettr røyen.

Ta kontakt så skal du få kniven igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur nedom vannet i dag. Et par mann stod der da jeg kom, og de hadde fått 8 - 10 stk hver. Jeg fikk 2 stk den lille tiden jeg sto der.

Om 1 uke eller 2 kan det være lurt å prøve seg. Da vil det nok ha kommet inn enda flere fisk.

Jeg stikker nedom vannet hver dag for å observere og legger inn meldinger her etterhvert som det begynner å komme stor mengder fisk inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Brukte et par timer ved vannet i dag. Jeg fikk 25 stk og min far fikk 5 stk. Folk kom og gikk i et kjør. De fleste var utålmodig og gikk igjen etter et par kast.

Men det vil nok enda gå en uke eller mer før det er topp forhold der nede.

Tror nok det er den milde høsten som gjør at forholdene ikke er optimale enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis vær og humør holder seg sånn rimelig, tror jeg at jeg tar podinnen med og prøver på søndag.

Men jeg har ytterst lite utstyr beregnet på røyefiske. klarer jeg meg med vanlig stang eller burde jeg , rett og slett hva ?

ser rogn og reke funker som agn men er det noe som er best å bruke? Podinnen blir fort lei av å fiske hvis det ikke skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket foregår helt inne ved land, trenger egentlig bare en litt lang kjepp og litt sene. Da jeg var der ute observerte jeg en kar som fisket med en liten pennedupp 2-2,5 meter fra land, og det funket som bare det! Om du ikke har rogn så kan du ta med et par reker og håpe at en av de første fiskene du får er en hunn- da er du sikret rogn for resten av turen(du trenger bare et par korn på kroken) Jeg ble overrasket over hvor lite sky fisken var...det var 3-4 yngre gutter der som "fisket" med en diger treblekrok og herjet rundt, men røyen så ikke ut til å la seg affisere i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.