Gå til innhold
Fiskersiden

...en tur på gamle trakter etter bergylt


ThorEH
 Share

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle ta turen sørover på Karmøy for å sjekke ut gamle tomter på jakt etter bergylt. Denne plassen er vel uten tvil stedet hvor jeg og KIS virkelig fikk opp øynene for kystmeite. Da det var her vi fikk våre første bergylter over kiloen... Var også en tur her i fjor og fikk meg ei fin ei på 1725g eller deromkring :P

Turen i dag ga en del bergylter, men ikke de helt store. Endte vel opp på rundt 13-15 gylter. Største på 1300g. Det endte opp med at jeg vaste rundt med kameraet på jakt etter fine motiver. Tok ett par hundre bilder, men ikke så mange jeg vil legge ut. Men ett par ble det...

160720061921dHkPLEAYWJWAXU7YMB.jpg?41

Her ser man hvorfor det heter leppefisk

160720061909r8Vuv3tvJ4DWCkaMq3.jpg?5

en flittig liten arbeider

Etterpå så fikk jeg blod på tann, og dro til mine barndomstrakter. Nemlig veien jeg pleide å gå når jeg skulle til bestemor. Her pleide det å være flust med insekter og huggorm. Og det er jo flotte motiver.

160720061938Rwhb7wsqiCtnrGHAFT.jpg?20

det begynte med denne, ukjent art

160720061947rQoJFvZJv4LZCaz7CX.jpg?18

så denne rakkeren, desverre litt ute av fokus (men busken er fin :) )

160720061954iRfgmXBYv68pwI5pjO.jpg?66

..det var øyet sitt det !!!

160720061931vXqqxLbwuhgRS14asZ.jpg?20

og her en vannymfe av ett eller annet slag...

160720061940gXvAictdt7iYwuiO62.jpg?81

og her en til

Plager meg lit at jeg ikke fikk blinkskudd av de blå og røde, men kanskje neste gang

Så dagens overraskelse, når jeg kom til enden av turen min så hørte jeg rasling bak ett tre, og opp i lia så ser jeg en brun rakker

Slenger opp kameraet og zoomer inn (glad jeg har 12x optisk ja !!)

160720061926xQvbOcB8xQGOG7ERqc.jpg?75

Fikk slengt av ett "skudd", men det ble noe uskarpt. Jeg banna og tenkte at nå var det for seint å få flere bilder

160720061909lZ8O6IWbqL7cVsnhz6.jpg?37

..men jammen stoppa den og kikka litt på meg! Livet er herlig dere !!!!

Ha en fin dag dere andre og

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterpå så fikk jeg blod på tann, og dro til mine barndomstrakter. Nemlig veien jeg pleide å gå når jeg skulle til bestemor. Her pleide det å være flust med insekter og huggorm. Og det er jo flotte motiver.

Flotte bilder Thor, det var godt du ikke traff på noen sultne ulver på veien til bestemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.