Gå til innhold
Fiskersiden

Hålandsvannet 16/5


Kjetil L
 Share

Recommended Posts

Hadde en kald, men herlig kveld i Hålandsvannet i går. Etter et par timers resultatløs padling, dorging og kasting var jeg blå på fingrene og godt blaut. På hjemtur begynte det å bite. Først to stk rundt 500g og så, på nøyaktig samme sted som en kompis dro en på 1,7 i fjor, smalt det på en sværing. Etter heftige minutter kunne jeg konstatere at også denne fisken var 1,7. Syntes det alt i alt var fortjent etter de kalde timene.

Ellers begynner det å bli problemtatisk selv å dorge nå. Det flyter en del graps i vannet som stadig biter seg fast i sluken. Kjipt etter en halv time med dorging å finne ut at sluken er dekket av dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorger ikke dypt. Alltid Hallingkongen 12 g. Dette er den ultimate ørretsluken.

Det klages av og til over at Hålandsørreten er daff og død på kroken. Det er ikke alltid tilfelle. Denne er vel den sprekeste jeg har hatt på noengang (og langt mer livlig enn en sjøørret på samme størrelse som jeg tok i fjor....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne, neste gang du er på kvadrat, så kan du kjøpe hallingkongen på mx-sporten.....det har iallfall jeg gjort! De har stort utvalg i sluker på den mx'sporten. Snakk med han eldste...han er fiskeintressert og runder prisene alltid nedover!! [ :) ]

Ellers prøvd jeg hålandsvannet i går...men ikke så lenge pga sur vind. Fikk imidlertid en sluk [:0]. En Abu Garcia Genial med påmontert flue bakpå. Denne kan hentes mot heftig dusør. [ :) ]

PS: Det er "messetilbud" på xxl......diverse rapala wobblere til 49 kr. pr stykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.