Gå til innhold
Fiskersiden

Mr Bigfish`s klubbturer 2008. 2009.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Broder`n hadde med seg en båt fra oslo i går, han å enda et nytt medlem fra Oslo dro med seg dette vidunderet av en fiskebåt for at jeg skulle få henger :)

Koselig gjort, båten + henger kostet 5000 kr med en 9,9 på, båten selges å jeg har fått gratis henger.

Klargjring.jpg

Morgendagens klubbtur er planen at jeg ankrer opp å har denne hengende litt bak i tau.

Dette blir gøy :)

Tom, nytt medlem i T.H.K har full kontoll over grillen å vi er i ferd med å lade opp musklene til morgendagens klubbtur.

Nyttmedlem.jpg

Håper alle på F.S har hatt en hyggelig 17 mai feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Siste klubbtur før ferien kan vel karakeriseres som en fiasko.

Dagen før fikk vidunderhavfiskebåten en liten sjainings.

Ferie1.jpg

Ferie2.jpg

Ferie3.jpg

Det trengtes.

Allt var klart på morgenen etter å vi koker kaffe lager matpakker å venter på Ladden, å venter på ladden, å venter på ladden.

Så tikker det inn en melding fra samboeren til ladden, LADDEN ER SYK.

Jeg hiver meg i bilen, kjører gris ut til ladden å henter dreggtau dregg å blåse før kursen går til Bokn.

Å jeg som hater stress.

Allt gikk fint helt til vi sjøsatt båtene en halv time etter de andre hadde startet å fiske, ca halv 10.

Ferie4.jpg

Båten brodere`n ville "teste" manglet en pinne som holder motoren på plass å det blei litt fram å tilbake før vi måtte lage en patent på det å vips var vi på veg 1 time senere enn alle andre.

Ferie5.jpg

Endelig på veg ut til boknafjorden, å bang, der røyk pinnen vi hadde satt i som en nødløsning på motoren.

Dro tilbake til land å brodere`n var rimelig forbanna, alle måtte i min båt men da kunne ikke "balder" bli med, hunden til broder`n.

Jrg ringte til en Lithauer som bor i nærheten å etter 15 minutters venting hadde vi barnepass til balder, nå var det bare å sette kursen ut ti boknafjorden igjen.

Ferie6.jpg

Endelig.

Jeg fikk en lange på 3 kilo med en gang, etter det ble det stille, vi flyttet oss litt å fikk noe fisk ivertfall.

Ferie7.jpg

Ferie8.jpg

Tolek fra Polen (ikke med i konkurangsen) introduserte oss for stereofisking, han koste seg, første gang ute på dypet.

Ferie9.jpg

Tom med nyinnkjøpt utstyr fra Baardsen fikk heller ingenting på sin jomfrutur, men neste gang........

Ferie10.jpg

En deilig dag på sjøen ble det uansett å selvom fisken uteble "igjen" hadde vi en fin dag til slutt.

De andre fikk ikke mye de heller, noen fine langer, 3 kveiter å en del annen fisk ble det jo som alltid.

Ferie11.jpg

Ferie12.jpg

Nå er det sommerferie i klubben.

Norsjøfestivalen neste. Noen som har dato ????

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe bedre lykke neste gang :unsure:

nordsjøfestivalen er lørdag 23 august senest påmelding er 19 august

Ok, takk. Hva med Skudefestivalen å havfiskekonken i juni, den som går fra Åkra ?

Det var foresten den jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst jeg husker rett er skudefestivalen 2-6 juli (er ikke helt sikker) der er det ikke fiskekonk.

havfiskekonkuransen på åkra er 2 august

Hmmmmm, takk for info, men er det ikke en eller annen konk i Juni da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg vet om er karmøyhk skal ha konk nå på søndag men jeg kan høre med Skeien om det er noe annet

Takk igjen, trolig noen som har tatt feil av Juni å August

:lol:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

15.11. Braker det løs igjen med Klubbmesterskap.

http://www.tysvaerhfk.com/Terminliste%202008.html

Dette blir trolig det siste jeg gjør i T.H.K, snuser etter noe nytt pga info om forige klubbtur ble lagt ut 3 dager før turen, dette resulterte selvfølgelig i at medlemmer fra oslo å flere andre inkludert meg ikke fikk den info`n før det var for sent.

Snuser på Karmøy H.K , leker også med tanken å dra igang en klubb med både havfiske å kystmeite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.11. Braker det løs igjen med Klubbmesterskap.

Snuser på Karmøy H.K , leker også med tanken å dra igang en klubb med både havfiske å kystmeite.

Vi er også en liten gjeng her i hgsd/karmøy som har lyst til å dra i gang en kystmeiteklubb!!

Er kommet så langt at vi har reg domene og fått opprettet en foreløbig nettside. (ikke ferdig) Se her

Her ved Aibel som jeg jobber har vi arrangert 2 kystmeitekurs der Rune var kursholder. En del av disse deltagerene er svært innteresert i å bli med på å danne en klubb. Meg inkl.

Det kunne vært inntresangt å dratt i gang en ny tråd her og loddet stemningen for en kystmeiteklubb her på Haugalandet. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi er også en liten gjeng her i hgsd/karmøy som har lyst til å dra i gang en kystmeiteklubb!!

Er kommet så langt at vi har reg domene og fått opprettet en foreløbig nettside. (ikke ferdig) Se her

Her ved Aibel som jeg jobber har vi arrangert 2 kystmeitekurs der Rune var kursholder. En del av disse deltagerene er svært innteresert i å bli med på å danne en klubb. Meg inkl.

Det kunne vært inntresangt å dratt i gang en ny tråd her og loddet stemningen for en kystmeiteklubb her på Haugalandet. B)

Kombiklubb snakker jeg om :)

Da drar vi til Hylsfjorden, allt er pakket å klart.

Sender kansje noen bilder om det skjer noe "stort" , ha en fin helg alle sammen.

Ikke la gutta slippe unna badingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 kg fisk ble dratt ombord i min å broder`n båt, dette var kult.

1,2,3 plass på oss, vi "Toppa hele drit#n"

Bilder å reppotasje kommer :)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det klubbtur igjen å turen Gikk til Hylsfjorden.

Hyls.jpg

Regna mye å det blåste til tider ganske kraftig hele helgen, men fisking å litt

kullsyreholdig leskedrikk ble det allikevel.

Sthepan, Tolec (fra jobben) meg Tom å broder Thore delte hytte.

Hylsl.jpg

Lørdag morgen var det klart for fiske, lyn på mårran satt en demper på stemningen men det ble kun med litt torden å lyn mens vi gjorde oss klare for avreise til fjorden 10 min unna.

Hyls1.jpg

Hyls2.jpg

Første fisk fikk jeg, rakk nesten ikke å få loddet i bunn før en lange på 2,75 kg beit på.

Det var den eneste fisken vi fikk her, var helt stille å ikke et napp før vi mista dreggfestet.

Mens vi dreiv avgårde dro Sthephan 3,4 lusuer å ca 300 meter lenger nede i fjorden festa dreggen seg igjen.

Hyls5.jpg

Tolec som sitter sammen meg brøler plutselig ut "KORVA KORVA, åååå, no no"

En kraftig bue på stanga sa allt, det begynte å bite igjen :)

Hyls6.jpg

Vi fikk dreggfeste midt i et stømfeldt, under oss gikk det en del pen sei å de var hissige.

Hyls7.jpg

Det beit jevnt å trutt, broder`n å de i hans båt fikk alle 3 sei på samme tid, Tom sin sei kom opp på Thores side, Sthephans sei kom opp på tom sin side osv, dagens første vase var et faktum.

Hyls3.jpg

Skulle gjerne tatt flere bilder å filmet litt også for dette var morro, men været å bølgene, regnet å haglet gjorde dette vanskelig.

Hyls4.jpg

Hyls8.jpg

Er en glad fornøyd gjeng på land med dagens fangst, 80 kg fisk ble det på oss 5.

Tolec ble klubbmester på totalfangst å 3 plass på størst fisk.

Broder`n Short wire klubbmester "størst fisk" å 2 plass totalfangst.

Jeg fikk 3 plass på totalfangst.

Selvom været var surt ble dette en fin helg alikevel, denne plassen skal jeg tillbake till.

Noen bilder fra hytta.

Hyls11.jpg

Hyls12.jpg

Hyls10.jpg

Hyls112.jpg

På veg hjem.

:)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra fiske det der! Eg har sjølv bøtta opp slik sei der frå land :) .

Binn Ladden dro 63 kg alene der forige gang, mye fisk her ja.

Nesten alle sei lå på 2,5 3,5 kg, MORRO :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLUBBMESTERSKAP – LØRDAG - 15.11.2008.

Klubbmesterskapet i år ble arrangert i Hylsfjorden. Vi var totalt 14 personer som dro til Vikane Hyttetun i Suldal på fredagen. Her skulle vi ha en hyggelig helg med fiske i Hylsfjorden på Lørdag og masse god mat og drikke og mange gode historier.

Vi hadde med oss 5 båter som skulle sjøsettes lørdag og været var dessverre ikke på vår side med kuling inn fjorden og masse nedbør. Vi spredte oss utover den indre delen av fjorden og dregget opp. Det var ikke de store fangstene som ble tatt opp men det klaffet bra for båtene til Thore og Lasse som fikk besøk av seien. Hyggelig at det var et nytt medlem som heter Tolec Maciej som kommer fra Polen som ble klubbmester.

Resultatliste :

http://www.tysvaerhfk.com/klubbmesterskap2008.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Årets siste klubbtur i dag :blush:

Været er bra å sola titter fram etterhvert.

Binn Ladden broderen å jeg stiller i samme båt å forhåpentligvis blir det en knalldag på sjøen å mye fisk.

Bilder å repotage kommer.

Været vi får :

Morgen kl 6 – kl 12 2°

Sol. Lett bris, 4,1 m/s fra nord-nordvest. 0 mm nedbør.

Dagtid kl 12 – kl 18 1°

Delvis skyet. Svak vind, 2,3 m/s fra øst-nordøst. 0 mm nedbør.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.