Gå til innhold
Fiskersiden

Mr Bigfish`s klubbturer 2008. 2009.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Slettes ikke verst resultat dette her. Kunne godt tenkt meg noen av de brosmene der til middag, nam nam.

Ga bort nesten 40 kilo brosme i dag, få adr din så skal jeg sende neste gang

;)

Det er godt ja.

Grattis med fine brosmer! Den mystiske fuglen er ein storjo. Dei jagar andre fuglar for å stele det dei måtte ha i kroen. Temmeleg hensynslaus :)

Den fuglen ver helt konge, tøff som f..... måkene turde ikke nærme seg brosma som plutselig kom flytende opp.

Vi mista også en del fisk i dag, jeg mista en rimelig tung en, de samme med de andre.

De mista forresten 2 hvær, 1 fløyt opp etter ca 1 time.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Da var tiden inne for KLUBBMESTERSKAP igjen å da må man jo tidlig opp, smøre matpakke trakte kaffe osv.

Regner med at det blir satset dypt siden værgudene har bestemt at det blir helt greit vær i dag, muligens Nedstrandsfjorden.

Selfølgelig dukker det opp en rapport senere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har det ja...

Mens du antagelig har kost deg i fredelige nedstrandsfjorden i timevis, har jeg måttet stå midt i gågata i haugesund for å vise frem taekwondo.

Ja jeg liker taekwondo, men skulle gjerne vært der inne sammen med dere.

Var vel greie forhold der idag, ikke mye vind og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig morgen på Susort å en del klubbmedlemmer begynner å bli klare men vi "selvfølgelig" må vente litt på en som har forsovet seg å andre son kun er sene.

Det regnet helt fra Karmøy til Kårstø å jeg "regnet" med en våt dag selvom YR.NO hadde sagt noe helt annet. har bommet før de.........

N1-1.jpg

N2-1.jpg

På tide å dra å uansett utfall av turen ville det bli en deilig dag på sjøen, nesten vindstille å god temp.

N3-1.jpg

Nedstrand "here we come"

N4-1.jpg

Det sies at det er lite fisk å få når det er mye sild, så vi måtte dypt noe vi hadde tengt uansett så vi ankret opp på 450 meter å fisket var igang.

For dere som ikke fisker på denne måten kan jeg fortelle at du rekker en sigg å en kopp kaffe før du får bunnkontakt.

N5-1.jpg

Første fisk opp var en brosme, beit med en gang i dag å humøret var på topp fra første stund.

N6-1.jpg

Så var det min tur, digger Antares stanga mi, så følsom at det skjer ting i boxeren når det biter på, å da snakker jeg ikke avføring men i front på boxeren "blir trangt"..........

N7-1.jpg

N8-1.jpg

Ikke store langa, men allikevel så drar jeg ihvertfall ikke tomhendt hjem i dag.

Mere Brosme på mannen bak meg, denne var "bola"

N9-1.jpg

N10-1.jpg

Lange bak meg å balja blir fort full :) he he. Liten balje ja....

N11-1.jpg

Det stillnet av en stund noe det alltid pleier å gjøre, slapp ut en del dreggtau å havnet på 375 meter så begynte det å bite igjen.

N12.jpg

Denne langa fikk "øye" på krolen min.

N13.jpg

N14.jpg

two down.

Kun den ene siden av båten som får fisk i dag gitt, å meg i front da, he he,

N15.jpg

N16.jpg

Kjentes ut som Langepers med en gang, har faktisk større Brosme enn Lange fortsatt noe som er PINELIG, men det ble ikke pers.

N17.jpg

Dette var siste fisk om bord i vår båt 5 min før tiden var over.

Da var det bare å få opp dreggen å sette kursen mot land, der var det bare å begynne å vasse i fisk å selvfølgelig gikk ryktene om en potensiell ny klubbrek i lange som vi alle ventet på, men det var selvfølgelig siste båt inn....

N18.jpg

N19.jpg

Gå å legg deg Gene Simmons.

En klubbkamerat er spent, er det lange rek ???

N20.jpg

Ja det var det :)

Her er mine "stinter"

N21.jpg

N22.jpg

Innvegingen er i full gang å det ble sinnsykt mye fisk i dag totalt, det ryktes om nesten 200 kilo ;)

N23.jpg

Da kommer båten vi har ventet på inn å den ser tung ut, ikke rart for den var FULL av fisk :)

N24.jpg

N25.jpg

Stor fisk.......

N26.jpg

N27.jpg

N28.jpg

Ser ut til at kona til et klubbmrdlem slår klubbrekorden til Ole Jakop fra i fjor :)

N29.jpg

Mere fisk veies inn...

N30.jpg

N31.jpg

Look me deep in the eyes baby :)

N32.jpg

Leveren fra den største Brosma, ja den hadde gått på anabole steroider.

N33.jpg

Mine fisk er sløyet å Missfisk skal få lange middag alà Big Fish :) på neste besøk.

N34.jpg

Kniv er ekstrautstyr som blir overflødig når så mye fisk skal sløyes, her må hodene rulle.

N34.jpg

N35.jpg

Pustepause, men det er fortsatt mere hoder som må av :)

N36.jpg

Ole Jakop trippelsjekker vekta, hmmmmmmm, er det mulig å bli slått av et kvinnfolk ????

N37.jpg

Dagens seierskvinne :)

Mannen hennes vant vel på mest totalvekt, men allikevel, utrolig fin fisk.

Alle er på Susort nå å har fest, men jeg sitter her å prioriterer å få denne rapporten ut til dere her på F.S.

De kan bare kose seg med alkohol, reker å krabbe, jeg har øl i kjøleskapet, metal på stereon å kl er faktisk blitt 22 på kvelden .

Resultater kommer senere, en fantastisk dag på sjøen har dette vært for klubben.

N39.jpg

The heads are gonna roll,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flotte fangster Gratulerer til dere alle :)

Takker :)

Måtte snoke litt i gammle tråder i sta å fant ut at det faktisk ble pers på lange i dag, en flau pers å sinnsykt pinelig at jeg faktisk har 2 siffret brosme men ikke LANGE :)

fantastisk flotte fangster =) gratulerer til dere alle!!

Wish i was there!!!

Nesten "klipp ut lim inn" kommentarer fra deg å Mao :)

Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Gratulerer med utmerket klubbtur, mye fin fisk og god matauk!

[quote name=Mr Big fish :)' date='26 September 2009 - 21:59' timestamp='1253995184' post='537888]

(...)

For dere som ikke fisker på denne måten kan jeg fortelle at du rekker en sigg å en kopp kaffe før du får bunnkontakt.

(....)

Hehe. Da er jeg nysgjerrig på hvor lang tid man bruker på å sveive opp - la oss si - en femtenkilos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst.

Men eh...den liksom rekorden må være feil, for den langa er ikke over 29 kilo?

Ole Jacobs rekord er jo 29 kilo, og den er ikke fra ifjor heller...

Forklar.....! :D

Jeg som roter, enkelt forklart.

Resultatene har jeg ikke fått enda.

Men hun knuste han i går uansett ;)

Vi må hive oss i båtene å dra ut dit en dag Ladder`s ...... har noen posisjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klubbmesterskapet gikk som planlagt 26.09.09. og det møtte hele 19 forhåpningsfulle havfiskere på kaien denne morgenen. Litt grått i været men vindstille og fantastiske forhold. De fleste båtene satte kursen mot Nedstrandsfjorden unntatt en båt med Ole-Jakob og Mariann.

For de som gikk på dypet ble det stort sett fantastiske fangster. Rekorder i totalfangst for en person: Svein Arild Susort 87.880 kg og sammenlagt totalfangst på klubbturer: 522.280 kg, er beste resultater i klubbens historie noensinne. Resultatene taler vel for seg!

http://www.tysvaerhfk.com/klubbmesterskap%202009.html

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolige mengder fisk :o

Hvilke arter ble det tatt mye av?

Det ble tatt mest Lange.

Noen store Brosmer ble også tatt men nesten ingenting annet.

Fikk faktisk problemer med å få gitt det bort, men det gikk i diverse frysebokser rundt omkring.

Noen som bor rundt meg som vill ha fisk så gi meg beskjed, kjekt å ha noen å levere till når andres frysere er fulle, inkludert min.

Tar med meg fisk til Karmøy etter Klubbturer om noen vill ha :P

Smakte på røkt Lange her om dagen, det var faktisk knallgodt, fikk lyst å skaffe meg en "røker" å prøve selv.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.