Gå til innhold
Fiskersiden

Båtramper i Trøndelag


Trond
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En god nyhet til trondheimsfolket!!

I det vi tøffa ned utløpet på nidelva i går, fra jernbanebru-rampa, så vi folk som jobbet med ei ny - og super - rampe ved titek-sjappa (et par hundre meter lenger ned i elva enn den gamle rampa).

Jeg har ikke hørt snakk om dette før, men regner med at det er mesta som lager ei ny rampe der før de stenger den gamle rampa og lager ei ny bru (eller hva det var) oppe ved det gamle utsettet. Ny-rampa var ikke støpt enda, men det var like før. Rampa lå også parallellt med elveutløpet - ikke rett på utløpet slik den gamle gjør. Dette skulle vel gjøre det litt enklere mtp strømforholdene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god nyhet til trondheimsfolket!!

Ny-rampa var ikke støpt enda, men det var like før. Rampa lå også parallellt med elveutløpet - ikke rett på utløpet slik den gamle gjør. Dette skulle vel gjøre det litt enklere mtp strømforholdene :rolleyes:

En ekstra kommentar her: Nyrampa i Nidelva er ferdigstøpt og klar til bruk. Trondheim havn vil gå ut på sin hjemmeside og orientere om hvilke regler som skal gjelde for parkering/bruk osv. Dette er ennå ikke klart i.flg. Trondheim havn.

mvh :)

Endret av skjæret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekstra kommentar her: Nyrampa i Nidelva er ferdigstøpt og klar til bruk. Trondheim havn vil gå ut på sin hjemmeside og orientere om hvilke regler som skal gjelde for parkering/bruk osv. Dette er ennå ikke klart i.flg. Trondheim havn.

mvh :rolleyes:

Herlig!!! Jeg skal kjøre nedom etter jobb i kveld og få notert gps-koordinatet. Håper den er åpen for alle, og at det blir parkeringsmuligheter. Kjekt for oss som har båt stående på henger og er avhengig av dette når vi skal ut på fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne rampa skal være for allmenheten. Det var anntydninger om at det kunne bli litt trøkk her. Håper ikke det... Det vil bli laget et avgiftssytem med parkering for bil og parkering for bil med båthenger - begge med tidssavgrensning(maks tid) -forståelig nok. Dette skal diskuteres i nærmeste framtid. Park-Arealet er dog begrenset...

P.S. Tror ikke at rampa er åpen for bruk fra allerede idag... Følg med på nettsiden til Trondheim havn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg mer eller mindre traff på høyvannet, eller iallefall godt unna fjære sjø, fikk jeg ikke studert akkurat det så nøye. Men det var full trafikk på rampa, og det var flere biler som både satte ut og henta båter på de få minuttene jeg var der. Håper for all del ikke de begynner med tidsbegrensning på parkering der.... Og heller ikke avgifter. Det funka jo fint sånn som det var oppe på den gamle kaia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det interessant (på sikt, i alle fall) å ha bilete av kvar enkelt rampe, Trond?

Har lekt meg litt med å legge inn bilder ikveld, det var det liten vits i for de ble så små at det var umulig å danne seg et inntrykk av rampa.

Skal lete litt etter andre løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.