Gå til innhold
Fiskersiden

"Klobben" gir:)


oohaga
 Share

Recommended Posts

Har vært å fisket litt dei to tre siste dagene uten di store fangstene. Har prøvt meg frem på forskjellige nye plasser for å finne frem til en brukbar "flatfiskeplass". Har fått litt tips i fra broderen, siden han driver litt med Snurrevar :) testet ut den ene plassen, hadde ikke så god tid på meg, men fikk da opp ett par Langer og en Sandflyndre. Regner med jeg har funnet sandbunn her, så den plassen skal prøves mer. Her har broderen fått masse Piggvar,Slettvar, skater etc. så det skal bli spennende fremover.

53743_s.jpg

53744_s.jpg

Hei då....kom heller tilbake når du er blitt større ;)

Kom hjem i fra jobb i går, møtenes av en sønn som absolutt ville fiske etter krabbe, jeg prøvde å overtale han om att det hadde vært mer gøy å fiske "Stinte"i fra bryggekanten?Han hva ikke vanskelig å overtale, siden han synes det er det kjekkeste som finnes i verden.(Og forsåvidt undertegnede også)

Etter en god middag med kokt saltsprengt torsk, bar det avgårde. Har jo arten Svartkutling i fra før, men kunne jo tengt meg en litt større, prøvde målrettet på dette, uten att det ble den største som finnes i havet. Fikk opp ca. en halv bøtte med Svartkutlinger, men dessverre denne hva den største:

53745_s.jpg

Henrik liker helst å fiske etter alt som svømmer, å det samme skulle jo jeg også tenkt, for når jeg sjekket bøtten så hva det ikke bare Stinte, men denne karen.

53748_s.jpg

Grønngylt 62gram. Ny art! Gratulerer så mye Henrik

53747_s.jpg

Timene går fort når man har det gøy, så etter to tre timer så måtte vi hjem, selv om det føltes ut som minutter.

Vel hjemme kunne fruen fortelle meg att det ble styremøte for Velforeningen og att hvis jeg ville ut igjenn etter att barna hva kommet seg til køys, så hva det ok for henne. He he snakk om lottogevinst, to fisketurer på en dag ;)

Når barna hadde kommet seg til køys og natta"nyssen" hva gitt, hva det bare til å pakke ryggsekken. Fiskestenger, tackler,søkker,fotoapparat.....etc.

Ferdig pakket traff jeg hele velforeningstyret i døra, så da hva det bare til å komme seg avgårde. Hadde jo tenkt på en plass som ikke ligger så langt vekke, i håp att den kunne gi meg noen fine flate, siden det ble en ny art på meg sist jeg hva der og att jeg kunne tenke meg å perse den gamle vekta.

Vel fremme rigget jeg opp tripoden, stenger, ei med glidetackle og ei med dobbel pathernoster. Prøvde så godt som muligt å lage ett pathernoster tackle likt Joost`s, på forumet. Har brukt dette tackle noen ganger nå å hatt god uttelling med det. Så takk for tipset Joost.

Jeg hadde stanga med glidetackle på nappvarsleren, mens den med pathernoster holdt jeg i handa. Ganske så roligt i begynnelsen, men etter en stund hyler det i nappvarsleren. Jeg "hiver" i fra meg fiskestanga som jeg har i neven og tar den andre samtidigt som jeg gjør ett tillslag. Fast fisk, kjenner det er bra kondis i denne fisken, hmmm hvilken fisk kan det hver?

53751_s.jpg

Skrubbe ny pers! 580 gram.

Skulle til å ta kroken ut av Skrubben, da jeg oppdaget att firelinen på den andre stanga raste på ut, jeg fikk hive i fra meg stang og Skrubbe,som enda hang i kroken. fikk strammet opp den andre snellen, gitt tilslag, fastfisk! Jeg tenkte pokker får virkelig håpe det er piggvar nå. Jo ganske riktig PIGGVAR, jeg kjente jeg ble helt kvalm, mister jeg den?

PS! Hadde jo selvfølgeligt glemt Håv.

Fikk heldighvis landet piggvaren, phu....

53750_s.jpg

Piggvar ny pers 720 gram.

Nå hva det bånngass, fordi hvis jeg skulle "redde" disse stakkarane, så måtte jeg være rask å veie og fotografere. Det viste seg att jeg fikk dessverre god tid, siden krokene satt fast halveis ned til "røven"

Så dei måtte være med hjem til middagsmat, har jo hørt att skrubbe og piggvar smaker aldeles fortreffeligt.

53749_s.jpg

Etter dette hva det blitt mørkt, klokka gikk og jeg skulle på jobb neste dag.

Avsluttet fiske og kjørte LYKKELIG hjem. Kjempedag!!

Endret av oohaga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Grattis med fin fisk, piggvar er en nydelig skapning. Likte bilde av skrubba som viser en flik av piggvaren og avslører litt før man leser videre. :)

Håper piggvar kan rusle seg inn på artslisten min etterhvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for gratulasjoner og tilbakemeldinger

Mye fin fisk..herlig med barn på fisketur!

Jeg kommer i fra en fiskeslekt og jeg er overbevist att den gutten har arvet alle tilsammen når det gjelder fiskeinteresse ;)

Pene flate, dette går jo strålende :P

Piggvaren er nenste like stor som min pers :D

Takker for den Karl Inge, manglet dei magiske 80 gramma da. Fikk du din piggvar på "Sandveklobben"?

garttis ,du har fått opp dampen på de flate i det siste...

Takker, skulle bare hatt mer tid til rådighet :) Du vet småbarnspappa, 45år.. etc.etc..

PS! Ser jeg har slått persen din på Svartkuttling i følge artslista di :D

Flott rapport!

Den piggvaren var nydelig...det er min favorittflatfisk.

Takker, ser du mangler den på din artsliste, så er du på disse kanter, kan jeg godt være guid B)

Nydelig rapport og god forteljarevne! Grattis med nye artar og flotte middagar :) .

Takk for den, synes kanskje jeg skriver litt for mye, og kanskje litt for mye "trykkleif"

Bra greier Ole :)

"Klobben", he, he, tror ikke engang KIS har hørt det navnet, selv om han har mange stangtimer her.

(Mange på forumet har vært her de siste årene både fra østlandet og trøndelag).

Mvh

Arild

He he ja du sier noe, vi som kommer herifra kaller det jo berre for Klobben , men det heter vel Sandveklubben eller?

Grattis med fin fisk, piggvar er en nydelig skapning. Likte bilde av skrubba som viser en flik av piggvaren og avslører litt før man leser videre. ;)

Håper piggvar kan rusle seg inn på artslisten min etterhvert også.

Takker, det hva med vilje jeg la ut bilde på den måten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.