Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske I Høgsfjorden/lysefjorden


NaSCaT
 Share

Recommended Posts

Ingen lykke enda.

Ble 1 bitte liten SØ poå ca. 200 gram. Men hummøret er godt så lenge været holder seg :)

hytta007.jpg

Turistbåten kom inn

hytta022.jpg

Bomber med "pattagrisen". Pleier å funke, men ikke til nå i år :)

hytta005.jpg

Bilde av båten. Har downrigg på høyre side bak, men bare vises som en "svart" flekk p.g.a.hadde ikke satt den på

hytta025.jpg

Forhåpentligvis kommer fisket seg etter hvert

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det tid for en oppdatering ;)

Har fisken et par helger nå.

Fikk en ganske fin SØ rett utforbi hytta, målte den til 820 gram ferdig sløyd (+ har ligget i frysen). Men fikk tatt et bilde på mobilen da eg tok den.

Beit på en Viking Herring 15 grams PLO

Bilde0002.jpg

14062011002.jpg

Eg og min far var ute for å ta makrellen en lørdag, men ble bare en hai av fin størrelse, som seffølgelig fikk svømme videre.

(mobil kamera)

Bilde0030.jpg

Bilde0029.jpg

Tidelig en søndags morning var det endelig et stornapp :)

Denne beit på en Blå/sølv Sølvpilen sluk 18 grams. Ca.52 cm. ca 1,55 kg.

Lysefjorden008.jpg

Lysefjorden009.jpg

Lysefjorden007.jpg

Den minste sø var full av småreker i magesekken, den største var det 2 tobis. Fikk en del stor makrell senere denne dagen (12/06) ca. 25 stk. Disse var fulle av tobis. Så tydligvis er det store stimer med småfisk inne for tiden.

Fikk en del små sø som seffølgelig fikk svømme videre. Utenom den eg fikk rett utforbi hytta så ble all små sø og den største tatt mellom Forsandbrua og Helleren.

Eg kjører med båt fra sted til sted og kaster inn mot land. Dorger lite for tiden p.g.a. motoren på "downrigger" båten er gåen og må putre rundt i en liten buster S 6 hk :rolleyes:

Men tror fiske tar seg opp nå, mot en forferdelig start i mai.

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det ja :blush:

Jeg har mange gode minner der ifra ja, det var farfaren min som eide før dere kjøpte! "Reidar samuelsen"

Litt spessielt etter så mange år, at jeg skal tilfeldigvis se et bilde fra tomta her inne :D.

Har jeg forstått det rett så har dere bygget en ny hytte?

Jeg savner virkelig denne plassen, har dere fått oppleve skikkelig torden vær der inne?

Husket som 13-14åring at hele hytta rista, blir et sykt trøkk der inne når det tordner :blush:.

Forresten, er det krabbe der inne nå? for en 10-12år siden var det aldri krabbe og få "men steinbitt fikk vi alltid i teinene"

Jaja nok om mine barndomsminer/forelskelse, dere stor trives og angrer nok ikke på kjøpet ;D

Mvh Ray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange gode minner der ifra ja, det var farfaren min som eide før dere kjøpte! "Reidar samuelsen"

Litt spessielt etter så mange år, at jeg skal tilfeldigvis se et bilde fra tomta her inne.

Fiske fra terrasen er fint :thumbsup:

Har jeg forstått det rett så har dere bygget en ny hytte?

Jeg savner virkelig denne plassen, har dere fått oppleve skikkelig torden vær der inne?

Husket som 13-14åring at hele hytta rista, blir et sykt trøkk der inne når det tordner :).

Forresten, er det krabbe der inne nå? for en 10-12år siden var det aldri krabbe og få "men steinbitt fikk vi alltid i teinene"

Jaja nok om mine barndomsminer/forelskelse, dere stor trives og angrer nok ikke på kjøpet ;D

Mvh Ray

Man kan ikke annet enn å trives på en slik plass. Legger ved 2 bilder av den nye hytta

Bilde0024-1.jpg

Bilde0025-1.jpg

Endelig fant jeg et litt eldre bilde av de Monsterkrabbene som er å få her ute.

Det er lite med krabber, men de du får er ofte STORE og fulle i mat. Fanges seffølgelig i krabbegarn, for de kommer ikke inn i teinene.

krabbe.jpg

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den største jeg har sett bilde av. er visst en på 2.2 kilo i akvariet i bergen-den største de noensinne harr hatt der. moro å se de gå på sandbunn på grunt vann. det så jeg en gang i skumringen da jeg var barn, men den taskekrabben var mye mindre enn denne. de som er så store kan gjøre stor skade hvis de klyper- type klipper av eller knuser hvert bein i fingeren så den er helt ødelagt. viktig å være forsiktig med disse krabbene- som har kjempekrefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja da var det endelig litt ferie :shiftyninja:

satte et trollgarn- ble en stoooor krabbe , steinbit ++

Minstekaren, som eg er onkel til-> er helt sjuk på fisking. Helt siden han var 2 år vil han bare fiske,fiske, fiske, hehe

Foto0503.jpg

Foto0504.jpg

Foto0509.jpg

Har krabben i teina, så får mål og greier, MEN er myyyye mindre enn den forrige.Ca- 20 cm + over skallet og 20 cm + på klørne.

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstekaren på brygga.

Foto0507.jpg

Foto0508.jpg

Og stolt over å kjøre båten :shiftyninja:

Foto0382.jpg

har ikke noe med høgsfjorden å gjøre. Men man må b are hylle han som fiska sin første fisk som 2.5 år. hehe.

Rekruttene er i gang, :thumbsup:

Foto0413-1.jpg

Foto0445.jpg

Tok et annet bilde som fortjener masse ettertanke --> "Hvor er fisken?" årets bilde spør du meg :bbq:

Foto0539.jpg

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rognkjeks og torsk i trollgarn.

09072001001.jpg

En Paddetorsk hadde og sniket seg i trollgarnet

09072001004.jpg

09072001003.jpg

09072001002.jpg

+ noen andre fisker --> (ene bildet er noe uklart)

09072001014.jpg

09072001010.jpg

Alle fiskene fikk livet tilbake i havet, utenatt den største torsken. Blei 4 mette munner den kvelden :)

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det ny helg ENDELIG :thumbsup:

hytta2207008.jpg

hytta2207012.jpg

hytta2207015.jpg

Passer på fisken hjemover :D

hytta2207010.jpg

Meg og min bror som gliser etter noen timers fiske:P

hytta2207019.jpg

hytta2207020.jpg

vekt på noen av de.

hytta2207024.jpg

hytta2207021.jpg

Alt i alt en fantastisk SØ kveld. 1 over kiloen og 3 stk over halvkiloen.

2 stk fikk bror min, men under 500 g, uansett første gang på han.

Det var vel ca. 12-14 SØ barn som fikk svømme videre i tillegg.

Eg fikk 90 % av fangsten. --> Bombarda intermediate (3-4 m lead), til flua "Friz Bead Head Montana". Den var bare helt fantasisk i kveld :P

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott !

Er sjøøretten også tatt i Lysefjorden?

Sykler ofte forbi Høle / Ims - der står det alltid folk for tiden. Er det bra med SØ innover generellt?

Pleier å være godt rundt Forsandbrua (pluss/minus 2 km i hver rettning) der eg fiske. Ikke prøvd på høle/ims enda, men det kommer vel.

Og ja, fisken vi tok sist var i lysefjorden , og ikke i høgsfjorden.

Er du litt kjent og ser i bakgrunnen på bildene, røper det mye- hehe

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.