Gå til innhold
Fiskersiden

Oppdatering av isforhold i Sauda. Nå MED is. :)


Vidar-Alexander
 Share

Recommended Posts

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var fødselen overstått.

På selveste julaften. :P

En velskapt liten jente, og alt er vel med mor og barn.

Forøvrig... ingen is på fjorden.. Fortsatt god jul. :D

Velskapt .... sikker på at du er pappaen ????? :o

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lurer litt. Hun har mye mørkt hår, i motsetning til meg og sin storesøster..... :o

Tror jeg skal slutte å fortelle her, når jeg skal ut å fiske..... Er vel mange mørkhårede her inne..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen begynner å få overtaket nå. :D Men bare snakk om en tynn hinne. -8 grader her nå, og hvis vinden gir fa..... et par dager nå, så vil jeg tro det går fort. Kansje is andre helgen i januar. :)

Det andre stedet jeg nevnte, har jeg ingen rapport fra, men skal prøve å få tatt turen en dag og sjekke.

Endret av Vidar-Alexander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm -17 grader her nå, blir vel mer til natta.

Fortsatt bare litt "slush" på fjorden i dag.

Dette er forøvrig første vinteren med nytt utløp fra den store kraftutbyggingen, og det er blitt helt andre strømforhold. Men trodde ikke at det skulle påvirke så voldsomt...

Normalt skulle det vært 20 cm is nå........

Men det har jo også vært litt vind...

Er garantert ikke trygg is her til Søndag. Men det andre stedet jeg nevner burde være bankers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom for noen dager siden, da lå fjorden full av snøsørpe. Regner med at denne har blitt godt frossen nå. Ser også at kommunen har begynt å godkjenne vann i Haugesund, flere år siden det skjedde sist. Slik som Haugesunds avis omtaler isen (http://www.haugesunds-avis.no/article/20091230/NYHETER/912309988/1058/AKTUELT) høres det ut som om det kan ligne på isen i Ålfjorden. Tar selv turen inn i morgen for å sjekke forholdene.

Anngående Etne, har den østlig vinden holdt fjorden åpen, tror bare ligger en tynn hinne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nettopp fra Sundfør med 14 blå i ryggen!

Innenfor sundet er isen 10-15 cm og god! Utenfor sundet var isen svært variabel fra fra 12cm med god is til sørpeis på 5-6 cm. Tydelig at frosten ikke har klart å fryse gjennom der hvor snøen ligger tykkest. Vær med andre ord varsom om du skulle forville deg på utsida av sundet!!! :P

Fisket fra grålysningen til midt på dagen med lite fisk. Ble litt småtorsk, hvitting, berggylte og et par hyser. Er nok litt i tidligste laget for gytetorsken enda, men etter som ukene går begynner den nok å sige inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.