Gå til innhold
Fiskersiden

"Dugnadsfiske" med ny pers.


FishingBUDDY
 Share

Recommended Posts

Så var det meg og formulering av setninger da!

Jeg vet jo selfølgelig av yngelen klekkes i ferskvann. Men av alle anlegg, genbank produserende fisk osv, går disse fisk altid i ferskvann? Det jeg mener er at vis en skal ha levende stamfisk av sø til levende genbank evt, skal da denne fisken gå i flere år i ferskvann? eller må den da i mærer i sjøen? vis ikke, Er det da en sø? Er det ikke mulig at det rømer stamfisk av sø i norge? Ser for meg at det er meget kostbart og bygge landbaserte anlegg med saltvann og tilstrekelig ferskvann tilgang, kontra og ha mærer i sjøen.

Var egentilg ikke fisken her som avgjore at jeg stilte spørsmålet, var bare at jeg lurte på dette med oppdrett av sø!

Jeg er helt enig i at det uansett er en grom fisk...

Kay

Endret av Olsen77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjøørretyngelen blir vel satt ut i elven som yngel, og ikke som med Lakse og Regnbueoppdrett, hvor fisken klekkes ut, fores, og når den når en viss størrelse settes ut i mærder, hvor den fores videre til en spesifikk vekt, slaktes og pakkes i kasser.

Hvis den ikke rømmer før den tid da...

Endret av Strynefantasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fangsten, herregud, e d mulig å fiske sævared i zæggebukse, skinnhansker, skjerf og minihåv? E d kun eg som reagerer? Og videoen? Holdt på å le meg skakk av kommentarene. Men igjen, gratulerer så mye, sikkert knallgøy. <_<

Som et svar på bekledningen/mangel på bekledning..... det er jo ikke Jan Tomas vi vil ha på kroken.... LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 10 months later...

Host... ettersom noen andre fikk ansvaret med å sende denne i posten til havforskningsinstituttet så ble det slikt til slutt at kjellene ble rotet vekk og forsvant. Vi får nok desverre aldri vite mer enn spekulasjonene men eg har hvertfall falt til ro med at det nok sikkert var en rømt oppdrettslaks.

Får bare lære av denne feilen for neste gang eg får fisk som eg er i tvil om. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.