Gå til innhold
Fiskersiden

"Gogang-" og Joost i Sundfør


Joost.L
 Share

Recommended Posts

Da er vi nett kommen hjem etter en laaang dag på isen i Sundfør.

Været såg dårlig ut da vi startet ut idag tidlig, med skodde og yr.

I Sveio klarnet det opp, og gradenstokken sank til litt under 0

På plassen var vi bortimot de første som gikk på isen, og ikveld nesten de siste som gikk fra isen. :D

Vi labbet langt ut gjennom slitsom føre og fant plassen.

Solen kom fram og våren var i luften....

98595_s.jpg

98594_s.jpg

Flott på Sundfør, men denne stangen fant sin endeligt idag :P

Tuppen ble knust da jeg lempet sekken i bilen, sliten som jeg var, og ikke tenkte på at stangen hang på sekken. :P

98593_s.jpg

Første plassen ga oss vel bare sypiker, men solen var deilig så vi hadde det godt.

Flyttet oss etterhvert enda lenger ute, her var det ein fisker fra før som hvertfall hadde fått litt.

Hadde ellers nesten hele dagen en kar rundt oss som perforerte hele isen med vanvittig mange hol. Han dro på et brett mens han boret i et forrykende tempo.

For så å pilke i toppen 3 min. før han flyttet seg ca. 20 meter og begynnte på nytt. Han hold på slik hele dagen og forvandlet isen til en sil..... :o

Men fisk fikk han ikke som jeg fikk med meg hvertfall.

På denne plassen begynnte knurren å komme på isen, samt hvitting og noen sandflyndrer hos Mats.

Jeg derimot fisket selektiv og hadde lite å gjøre på, og koste meg i solen.

Så var det plutselig liv i skogseidstikken hos Mats og en pen hyse på 2 kg kom opp.

Det ble mer aktion da de gikk mot flo, og også jeg tok en pen fisk på skogseidstikken, lyr på 2,2 dagens største.

Vi snakket med "nabo" fiskeren angående muligheten for å få lysing. Da var vi på rette plassen vist.

Det tok ikke lange stunden før Mats ropte......lysing. Og sannelig min hatt hadde han fått en liten rakker..... :D

98597_s.jpg

Grattis så mye Mats, og att på til på nylaget lysingtackel!

Jeg satset alt og ble trøstet av Mats med beskjeden at alle skal få.

Mørket seg på og mengder med hvitting kom opp, faktisk av pen størrelse.

Da det ble for mørkt å se noe som helst og troen forlengst var borte, hadde jeg en stang som sto igjen før den skulle pakkes ned.

Mens jeg står med den i handen for å sveive opp får jeg et kontant napp, tilslaget sitter og opp kom det.......dagens andere rakker, en babylysing :D

Ny art for meg også. :D

98598_s.jpg

98599_s.jpg

Takk for en flott tur og dag på isen Mats, du er en trivelig kar å være på tur med! :)

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! Der er kjekt at "satsing's" turen gav resultat! :) Og det var fortjent at du fikk lysingen din du og Joost, sjølv om den venta lovlig lenge med å ta agnet ditt... ^_^

Legger ved noen bilder av Hysa og sjøllvsagt av Lysingen min. :P

98617_s.jpg

Hyse 2kg

Hysa var proppfull i rogn som smakte himmelsk på brødskiva til kvelds! :)

98618_s.jpg

Lysing tatt på "lysing Tackle" :P

98619_s.jpg

Skumle tenner på Lysingen!

98620_s.jpg

Og eit poserings bilde til slutt. :P

Takk nokk ein gang for ein kjekk tur Joost. Vi må få til fleire slike turer! ;)

Endret av Gogangfiskestang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter i hvert hull, nei da har du tatt godt i. Brukte i hvert fall ikke mer enn 2 1/2 i hvert hull. 3 ferdatorsk ble det også, så du har ikke fått med deg alt! :)

^_^ Det var bra du fikk lønn for strevet då! Det er vertfall ikkje noko å utsetja på kondisjonen din;) Ble mange hull på deg og det gikk rimelig kjapt hele veien...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle.....:)

Grattis med lysing. Hvor tykk er isen nå, og fisker folk utforbi sundet? Nå skal eg heldigvis ikke ha flere visninger på huset, så det kan kanskje bli tid til en tur før isen forsvinner.

Isen var i snitt vel 30 cm. Vi var langt ute, langt forbi der hvor de fleste stoppet, som jeg mener må være det sundet du snakker om.

Vi var på høyde med det andere neset på venstre side etter sundet. Men det var 6 stykker som gikk forbi oss, bøyde av til høyre og gikk kloss inntil land videre for så å stikke ut til midt ut på isen.

Dette var omtrent der hvor fjellet går rett ut i sjøen lengst ut til høyre i fjorden, og der hvor fisken vist kommer inn. Du ser neset ytterst til høyre på bilde med den stangen som ble knekt.

I midten kan du skimte en man som står alene og det var der vi endte til slutt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter i hvert hull, nei da har du tatt godt i. Brukte i hvert fall ikke mer enn 2 1/2 i hvert hull. 3 ferdatorsk ble det også, så du har ikke fått med deg alt! :)

Hehe, "takk for laget Geir", kjekt at det ble noen fisk på deg da, etter all den innsatsen var det mer en fortjent! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.