Gå til innhold
Fiskersiden

Espens Finnmarksrapporter (og bilder) del II


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Den gamle rapporttråden min ( http://www.fiskersid...showtopic=36873 ) begynte å gå litt ut på dato samt at den begynte bli lang så dermed starter jeg en ny. Jeg kommmer sikkert til å bruke den som kombitråd for fiskerapporter fra Finnmark samt å slenge inn litt FInnmarksfoto innimellom...

I dag:

Måtte få lurt ungene til litt uteaktivitet og dermed ble det ski, pulk, kjelke, telt, kjeks, ved, kaffe, pølser og litt fiskeutstyr og traske av gårde. Dagen startet med tett snevær, men etterhvert titten noen blå flekekr frem der oppe. Ungene hadde vekslende tålmodighet så det ble stadige bytter mellom fisking, aking, pølser og litt skikjøring i bakkene.

Fiskemessig oppsummering:

5520043988_571530aabd_o.jpg

Waiting for more... by Espen Ørud, on Flickr

Ble litt kjapp og tynn rapport til å begynne med så får utfylle litt på det fiskemessige. Håndholdt ble det testet litt ymse pimpler og blink med fortom og krok med en blanding av mark og maggot på kroken. Vannet inneholder en del trepigget stingsild, men desverre hadde boksen med et solid utvalg balansepilker gjemt seg i morges. Ettersom det vel bare skal være ørret i vannet ble det også valgt et stillehengende agn med blink og mark i enden av fortommen. Ja, sammen med en krok selvsagt. Det var selvsagt også denne som ga fangst. Ungene er litt vel ivigie i bevegelsene til at det er det som gir størst mulighet enda så da er det kjekt å henge ut en "bankers" som de kan følge med på. Og duverden hvor moro det er for både små og store når nappvarsleren hyler. Man blir liksom aldri lei av akkurat det...

De små har insistert på at den ørreten skal være middag hele uken, så dersom man ikke er særs oppfinnsom med tilbehøret er det fare for at den tiltenkte slankekuren får en bråstart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har vært der sommerstid og testet litt dybder her og der så hadde en viss formening. Men ved ankomst var det snevær og særlig flatt lys så det ble tatt ut litt ekstra sikkerhetsmargin så jeg i det minste skulle borre det første hullet utpå og ikke oppe i skråningen så vi havnet vel både litt vel langt utpå og litt vel langt unna odden. Men en ting er sikkert - hadde jeg borret oppe på odden hadde det neppe blitt fisk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det klart for ny rapport.

Fikk til en tur på isen i dag også. Fikk fisk!

Sånn, da er filmen klar

De som har maskin og skjerm til å takle det må gjerne se den i fullskjerm HD her: http://www.youtube.c...?rel=0&hd=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig det falt i smak. Har vært lattermild helt siden jeg fikk "Monsen-ideen" på vei opp... Og hadde det moro selv under redigeringen. Syntes til og med jeg fant passende musikk for en gangs skyld. Til og med tittelen på låta spilte delvis med på lag denne gangen. Heldigvis vet jeg at som regel er det lite som klaffer både fiske og filmmessig om man har en plan på forhånd, men denne gangen klaffet det meste. Selv fisken tok på kommando. Kaffetrikset svikter sjelden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.