Gå til innhold
Fiskersiden

0-1000 Leaderboard og ølgylts liste


Ølgylt
 Share

Recommended Posts







Legger inn leaderboard her, siden posten min heter 0-1000. Når dere ønsker oppdatering poster dere antallet i denne tråden.

Rage : 1787 Gratulerer med seieren
Heavy met.... fish man!: 1345 Gratulerer med sølv
Fisk og Rask: 1084 Grattis med tredjeplass i norges sykeste konkurranse
Ølgylt: 897
Maritim : 815
Kim Rasmussen : 600
Ensinkm : 142
Lars Holte : 81







Tidlig i fjor høst stod jeg en dag på nygårdsbrua og fisket litt, og det er nesten ingen begrensninger på hvor rare spørsmål man får da. En presterte å spørre om hvor mange fisk jeg har fått, men han mente ikke den dagen, men totalt. Jeg ble litt satt ut, men endte opp med å si 10000. Senere har jeg blitt gående og gruble, hvor mange fisk har jeg egentlig fått i mitt liv? Noen arter er det ikke så vanskelig å anslå, slik som hai og dvergulker og slikt, men hvor mange sei, torsk, lyr og makrell er det? garantert langt over 1000 på hver, men hvor langt over???

Jeg har konkludert med at dette er et spørsmål jeg ikke kommer til å få noe endelig svar på, men det fikk meg til å få litt lyst til å se hvor mange jeg drar på et år. Så mitt fiskemål for 2012 er rett og slett å telle hvor mange fisk jeg får. Og da kan jeg jo likegodt sette en målsetning. Ettersom Endre (Fisk og Rask) dro opp 700+, med flere fisketurer enn jeg kommer til å ha, men med at jeg kommer til å få flesteparten av fiskene i år på mikroturer sammen med podinnen, og det ikke er få leppefisk man drar opp synes jeg 1000 er et realistisk mål.

Så herved starter jeg tellingen.

Fisk i år : 897

Arter:

Sypike : 107
Hvitting : 18
Svartkutling : 31
Dvergulke : 1
Rognkall : 1 (880gram)
Hågjel : 56
Sandflyndre : 6
Grønngylt : 50
Bergnebb : 242
Rødnebb : 45
Torsk : 4
Lyr : 22
Lange : 14
Havmus : 9 (34 totalt)
Gressgylt : 42
Lomre : 1
Hyse : 1
Berggylt : 28
Blåstål : 6
Brosme : 28
Sei : 18
Vassild : 3
Lusuer : 4
Gjedde : 2
Laue : 3
Svarthå : 13
Sild : 1
Makrell : 129
Skrubbe : 2
Sjøørret : 1
Pigghå : 12
Glassvar : 1
Knurr : 1 Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Og da var jeg i gang. Årets første fisk kom når jeg spaserte meg en tur langs damsgårdsiden for å se om det var noen egnede fiskeplasser for meg og minstepodinnen, eller bare meg, og om noen år når de er ferdig med å bygge der vil det nok bli fine bryggekanter, men nå er det bare gjerder og pukk. En sypike fant riktignok veien opp på land når jeg avsluttet på kranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

999 to go :)

Har laget meg et exelskjema hvor jeg fører inn dato, arter, antall av hver art og en liten kommentar om turen. Sånne ting har jo en tendens til å bli gjort skikkelig i begynnelsen, og så detter man litt av etter hvert. Men hadde vært gøy å få til litt statistikk på slutten av året.

På den gamle pcen min hadde jeg et program for dette. Fant det her på FS. Noen som husker det? Har en link? Edit: Fant det, og nevner det i en annen tråd.

Endret av torrybra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

fom 8 tom 24 februar har jeg ikke fisket.

Selvfølgelig kan jeg si at det er for å gi de andre en sjanse i konkurransen, men tatt i betraktning hvor langt bak jeg ligger vil vel ikke det være helt troverdig. Det var nok andre grunner.

Men i dag fikk jeg endelig anledning til å ta med mikrostanga og ha noen timer.

Og kort fortalt, bergnebbene begynner å våkne, selvom de var ganske så dorske.

11 stykk på ca 2 timer er ikke akkurat voldsomt god uttelling.

Største på 80.6 gram

Grønngylten var en liten bonus. Hvert år blir jeg like overrasket over hvor vakre de egentlig er.

Så da er jeg oppe i 43 i år, og med dette tempoet ender jeg på 250 fisk i år......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fom 8 tom 24 februar har jeg ikke fisket.

Selvfølgelig kan jeg si at det er for å gi de andre en sjanse i konkurransen, men tatt i betraktning hvor langt bak jeg ligger vil vel ikke det være helt troverdig. Det var nok andre grunner.

Men i dag fikk jeg endelig anledning til å ta med mikrostanga og ha noen timer.

Og kort fortalt, bergnebbene begynner å våkne, selvom de var ganske så dorske.

11 stykk på ca 2 timer er ikke akkurat voldsomt god uttelling.

Største på 80.6 gram

Grønngylten var en liten bonus. Hvert år blir jeg like overrasket over hvor vakre de egentlig er.

Så da er jeg oppe i 43 i år, og med dette tempoet ender jeg på 250 fisk i år......

Det går stadig oppover. Hva skjedde med havmuskongen? Har han lagt det på is?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Har bare ikke vært noe særlig anledning til å konsentrere meg om dem.

Men årets første så slik ut :

S4300037.jpg

980 gram.

Ellers var det svært så behagelig å sitte i regnskurene inne i strandteltet og skue ut:

S4300033.jpg

Faktisk så behagelig at utover kvelden ga jeg blaffen i planen om å mikromeite rare arter mens jeg ventet på havmusa.

Så alt i alt fikk jeg 20 fisk til i går:

sju sypiker, en torsk, en lyr, en lange, tre rødnebb, seks hågjel og en havmus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Maritim har nådd 200, med Fisk og Rask like bak, mens jeg har akkurat passert 100. Hvis de to førstnevnte nå får influensa en uke eller to så begynner det å bli spennende for meg og.

Det er tiden for spenning, nå. Mye som har våknet i havet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merket det i går. Skulle egentlig prøve å få en anstendig havmus, men det ble bare et par hågjel og lyr, ettersom noen agntyver konstant stjal agn og dro tacklene inn i tangvaser.

En blanding av opplevelse å sitte i strandteltet og se ut på snøstorm (eller i det minste snøkuling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.